مهار آتش در جنگل‌های کوه سیاه رستم و از بین رفتن ۶۰ هکتار از طبیعت

مسئول مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از مهار آتش در جنگل‌های کوه سیاه رستم خبر داد و گفت: ۶۰ هکتار از مراتع و طبیعت در آتش سوخت.

مجید خانبازی مسئول مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: آتش سوزی بخشی از جنگل‌های منطقه کوه سیاه شهرستان رستم استان فارس با کمک مردم محلی، گروه‌های طبیعت دوست و نیرو‌های منابع طبیعی و محیط زیست مهار شد.

او با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای پایش محل آتش سوزی، افزود: ۶۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های کوه سیاه شهر مصیری در آتش سوخت.

مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: علت اصلی حادثه در دست بررسی است، و آتش سوزی‌ها صدمات جبران ناپذیری به مناطق طبیعی دراین شهرستان زده است.

خانبازی با اشاره به اینکه پوشش گیاهی این کوه گون، بادام کوهی و بلوط و بنه است، گفت: کوه سیاه یکی از مناطق مهم در مناطق تحت مدیریت منابع طبیعی شهرستان رستم است که معمولا بر اثر بی توجهی رهگذران یا گردشگران دچار آتش سوزی می‌شود.

او گفت: بخش قابل توجهی از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی در مناطق شمال غرب استان فارس طی سال‌های گذشته در محاصره شعله‌های سرخ آتش قرار گرفتند و در سرمای زمستان سیاه شدند؛ آتش مهار شده است، اما نیرو‌های یگان منابع طبیعی، محیط بانان و جوامع محلی با توجه به شرایط موجود، همچنان در وضعیت آماده باش هستند.

شهرستان رستم در شمال غربی فارس قرار دارد و مرکز آن شهر مصیری است. رستم در فاصله ۱۶۴ کیلومتری شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار