جزئیات احداث یک تونل برای اتصال بزرگراه‌های شهید همدانی و شهید خرازی

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از اتمام عملیات سازه‌ای تونل ارتباطی بزرگراه شهید همدانی به بزرگراه شهید خرازی خبر داد.

مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه تونل ارتباطی بزرگراه شهید همدانی به بزرگراه شهید خرازی شامل ۲ دستگاه تونل رفت و برگشت است، افزود: مجموعه اقدامات سازه‌ای شامل تحکیم، ایزولاسیون و بتن‌ریزی نهایی در هر دو تونل شرقی و غربی به اتمام رسیده است.

وی همچنین از اتمام عملیات خاکبرداری رمپ و لوپ‌ها و دسترسی‌های این تونل خبر داد و ابراز امیدواری کرد، کار روسازی مسیر تونل تا پایان خردادماه امسال انجام شود.

وی پیشرفت عملیات اجرایی این تونل-زیرگذر و دسترسی‌های آن را بالغ بر ۷۵ درصد اعلام کرد و زمان بهره برداری از آن را پایان تابستان سال جاری عنوان کرد.

صداقتی همچنین در خصوص پل دوربرگردان شرق به شرق مقابل بیمارستان شریعتی ۲ به عنوان فاز دوم پروژه دسترسی بزرگراه شهید همدانی به بزرگراه شهید خرازی، گفت: کوله و ستون جبهه شمالی اجرا شده و متعاقب اعمال انحراف ترافیک انجام شده طی فروردین ماه امسال، فضای کارگاهی لازم جهت اجرای کوله و ستون جبهه جنوبی فراهم شده است. 

گفتنی است؛ پروژه اتصال بزرگراه شهید همدانی به بزرگراه شهید خرازی که در منتهی علیه غربی تهران در حال اجراست، در فاز اول شامل احداث ۲ دستگاه تونل با طول ۱۲۰ متر دارای دو خط عبوری و دو پیاده رو به ازای هر تونل، احداث دسترسی‌های شرق به جنوب و جنوب به غرب به همراه اجرای دیوار‌های حائل، اصلاح هندسی مسیر‌های موجود و اجرای شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی است. فاز دوم پروژه به اجرای دوربرگردان مقابل بیمارستان شریعتی ۲ و تعریض زیرگذر پادگان شهیدمحمدی اختصاص دارد.

تونل اتصال بزرگراه‌های شهید همدانی و شهید خرازی

برچسب ها: تونل ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.