ضرورت توجه به فعالیت های فرهنگی کودک و نوجوان

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: برای تربیت نسلی باور‌مند، توانمند و مسئولیت‌پذیر باید بیش از پیش در حوزه فرهنگی تلاش کرد.

سید جلیل میرعظیمی درنشستی با فعالان تربیتی و گروه‌های جهادی فعال در عرصه کودک و نوجوانان گفت: سیاست‌های کلان‌کانون حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب و نگاه ویژه به ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تربیت نسلی باور‌مند، توان‌مند و مسئولیت‌پذیر‌است.

مدیر‌کل کانون استان گیلان افزود: «مرکز‌محوری»، «مخاطب‌محوری» و «نوجوان‌محوری»، از محور‌های این کانون در راستای ارتقاء فرهنگی به شمارمی آید. 

 

او اضافه‌کرد: مرکز تخصصی علوم و نجوم کانون، مرکز تولید تئاتر کودک و نوجوان و سالن سینما در شهر رشت، بخشی از این ظرفیت‌ها محسوب‌می‌شود و این فرصت‌ها ضرب‌در امکانات موجود در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان امکانی مناسب برای فعالان فرهنگی فراهم‌می‌کند.

این مدیر‌فرهنگی هم‌چنین، به توان‌مندی مربیان کانون اشاره و با خاطر‌نشان‌کردن جایگاه آنان ورای کتاب‌بدار گفت: کشف و پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان و ارایه مشاوره به اعضا و خانواده‌ها، بخشی از رسالت‌های مربیان این نهاد فرهنگی است.

میرعظیمی افزود: بیش از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی با تکیه بر فعالیت‌های کتاب‌محور، فرصتی برای توان‌مند‌سازی نسل کودک و نوجوان و پرورش نسلی خداباور، توان‌مند و مسئولیت‌پذیر به‌شمار‌می‌رود.

وی تصریح‌کرد: نگاه کانون متوجه به تمامی مخاطبان در سطوح مختلف و خدمات‌رسانی به‌تمامی کودکان و نوجوانان در شهر‌ها و روستا‌ها است و در نظر‌داریم ضمن راه‌اندازی مراکز الگو و شاداب‌سازی مراکز فرهنگی‌هنری، با فراهم‌سازی زمینه‌های حضور تماشاخانه سیار، اهدای کتاب و اجرای فعالیت‌های متنوع در مناطق کم‌برخوردار به جانشین‌پروری و تربیت کودکان و نوجوانان در تراز انقلاب کمک‌کنیم.

میرعظیمی برنامه‌ریزی در جهت شکل‌گیری حرکت‌های هم‌افزا و به‌اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را در اولویت برنامه‌های کانون دانست و بهره‌گیری از قابلیت‌های گروه‌های جهادی را به‌عنوان حلقه‌های میانی را در دستور‌کار عنوان‌کرد.


 میرعظیمی ادامه‌داد: برگزاری نشست هم‌اندیشی با حلقه‌های میانی و فعالان تربیتی در حوزه کودک و نوجوان فرصتی برای هم‌افزایی و ارایه‌ی طرح‌های تازه و کاربردی است و تلاش داریم ضمن واگذاری مسئولیت‌ها به نسل کودک و نوجوان و خدمات‌رسانی هم‌زمان در شهر‌ها وروستا‌ها، زمینه رشد و ارتقای کودکان و نوجوانان را فراهم‌کنیم.


وی گفت: پیش‌از این، استفاده از توانایی «خبرنگاران کودک و نوجوان» و هم‌چنین، «کانون‌یاران» به عنوان رابطان مراکز فرهنگی هنری و مدارس، نتایج ملموس و موثری به همراه‌داشته و در نظر‌داریم برای سرعت‌بخشی به این روند، با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی تعامل و هم‌گرایی افزون‌تری داشته‌باشیم.

او تصریح‌کرد: کانون نگاهی فراتر از برجسته‌سازی نشان سازمانی دارد و با الگو‌قرار‌دادن برنامه‌های جهادی، روحیه مردمی و معنوی شهید‌جمهور و هیئت‌همراه، برای تربیت آینده‌سازان در تراز انقلاب تلاش‌می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.