استاندار اردبیل:

نسخه شهید رئیسی برای حل مشکلات کشور حضور میدانی بود

استاندار اردبیل با بیان اینکه نسخه شهید آیت الله رئیسی برای حل مشکل کشور حضور میدانی بود، گفت: با همین رویکرد دولت ایت الله رئیسی پروژه‌هایی که سال‌ها در مناطق مختلف کشور راکد مانده بود، احیا شد و در مسیر فعالیت قرار گرفت.  

سید حامد عاملی روز سه شنبه در مراسم تکریم شهید جمهور و هیات همراه در مسجد جمعه شهرستان بیله سوار با ذکر ویژگی‌های شهید سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: نمره آیت الله رئیسی در ولایتمداری ۲۰ بود. بار‌ها مسائلی پیش آمد و برخی که ادعای ولایتمداری داشتند از کنار این مسائل عبور کردند ولی آقای رئیسی گفت اگر امر ولایت است باید از آبرو و حیثیت خود بگذریم تا امر ولایت بر روی زمین نماند.

 او مهمترین ویژگی شهید آیت الله رئیسی را اخلاص عنوان کرد و گفت: ایشان با خدا معامله کرد به دنبال رضایت الهی بود در واقع پیگیر این نبود که آینده سیاسی‌اش چه خواهد شد و چگونه برای مردم ظاهرسازی کند.

 استاندار اردبیل اضافه کرد: دوران انتخابات برخی از اطرافیان ایشان گفتند رقبای شما پرونده‌هایی دارند و اگر مطالبی از این پرونده‌ها بیان کنید همه کنار می‌روند، اما شهید رئیسی گفت ما نیامدیم آبروی مردم را ببریم و رای جمع کنیم. ما برنامه خود را اعلام می‌کنیم و برنامه‌های دیگران را نقد می‌کنیم اگر مردم رای دادند در خدمتشان خواهیم بود در غیر این صورت به وظیفه خود عمل می‌کنیم.

 او گفت: شهید رئیسی دنبال این نبود که خود را تبرئه کرده و خوب نشان دهد و برای کشور چالش ایجاد کند. حرف‌های زیادی در شبکه‌های معاند خارجی و برخی عناصر و افراد در داخل به این بزرگوار زدند، اما یک کلمه گلایه از ایشان نشنیدیم که موضع گیری کرده و در کشور چالش ایجاد کند.

 مقام عالی دولت در استان اردبیل حفظ آرامش ذهنی و روانی مردم را از دغدغه‌های شهید جمهور عنوان کرد و گفت: شهید رئیسی این طور نبود که مشکلات را به سمت مردم منتقل کند موقعیت‌های سختی در این دوران سپری شد، اما ایشان برای تبرئه خود این موارد به مردم منتقل نمی‌کرد.

 او استواری و ثبات قدم را از دیگر ویژگی‌های شهید آیت الله رئیسی عنوان کرد و گفت: این شهید بزرگوار میانه‌ای با ادبیات ذلت و التماس نداشت و شاهد هم بودیم که مسائل کشور با التماس حل نشد ایشان در عین احترام به دنیا و همسایگان و توجه به ارتباط با دنیا بر اساس اصول خود و در دفاع از منابع ملت استوار ماند.

 استاندار اردبیل اضافه کرد: قبل از دولت سیزدهم سال‌ها بود پشت در‌های بریکس و شانگهای مانده بودیم، اما در دولت آقای رئیسی این مسائل حل شد، ارتباط با همسایگان ارتقا یافت، مسئله ارتباط با عربستان که سال‌ها متوقف مانده بود حل شد. ایشان حتی مسئله هسته‌ای را هم پیش می‌برد، اما شیطنت‌های اسرائیل را هم نباید از یاد برد.

او پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر را از دیگر ویژگی‌های شهید خدمت عنوان کرد و گفت: در مدت ۲ سال و ۹ ماه که ایشان به عنوان رئیس جمهور خادم این ملت شد هر ۱۰ روز یک سفر داشت و در همه این سفر‌ها یک مسئله و یا پروژه‌ای را پیگیری می‌کرد.

 عاملی با تبیین چرایی حضور شهید آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در دولت آیت الله رئیسی نه تحریم‌ها نسبت به گذشته کم شد و نه به منابع کشور اضافه شد و حتی شرایط دشوارتر هم شد ولی شاهد بودیم که این همه کار در کشور به سرانجام رسید.

او با بیان اینکه نسخه شهید آیت الله رئیسی برای حل مشکل کشور حضور میدانی بود، اضافه کرد: تاکید ایشان این بود که برای پیشبرد کار‌ها باید در میدان حضور داشت و با همین رویکرد بود که طی این مدت پروژه‌هایی که سال‌ها راکد مانده بود، احیا شد و در مسیر فعالیت قرار گرفت.

استاندار اردبیل توسعه زیرساخت‌های عمرانی استان اردبیل برکات سفر آیت الله رئیسی به این استان ذکر کرد و گفت: ما آماده انجام دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بودیم که دست تقدیر اجازه نداد و رئیس جمهور هشتم ما که با یاد و نام علی ابن موسی الرضا وارد عرصه شده بود شب میلاد این بزرگوار میهمان ایشان شد.

عاملی با بیان اینکه حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع و آیین‌های عزاداری ایشان و همراهانش نشان داد راهی که آیت الله رئیسی انتخاب کرد، درست بود، اضافه کرد: این شهید عزیز ناکارآمدی و فساد را آفت انقلاب و کشور می‌دانست و با احساس خطر از همین ناحیه وارد عرصه رقابت‌های انتخابات شد.

 مقام عالی دولت در استان اردبیل خدمتگزاری واقعی به مردم را راه علاج و نقطه مقابل ناکارآمدی در کشور عنوان کرد و گفت: ریشه اصلی فساد در کشور این است افرادی که به مردم نگاه ابزاری دارند رای بگیرند و بعد دنبال باندسازی و باندبازی و گرفتن رانت بروند.

 او خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی در مدت مسئولیت تلاش کرد این دست‌ها را از انقلاب و کشور کوتاه کند برخی جا‌ها موفق شد و برخی جا‌ها هم این راه باید ادامه یابد.

 عاملی تصریح کرد: دست‌هایی که برای فساد و رانتخواری دراز می‌شود و حقوق ملت را ضایع می‌کند باید قطع شود و این خواسته و راه شهید آیت الله رئیسی بود و ما هم باید در این راستا تلاش کنیم.

استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم تداوم راه و مسیر آیت الله رئیسی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ در چنین روز‌هایی بود که در جمع مردم بیله‌سوار عهد بستیم به آیت الله رئیسی کمک کنیم و به مردمی که به شهید رئیسی رای دادند می‌گویم انتخابی که شما داشتید امروز هم انتخاب الهی است و کسی را انتخاب کردید که لایق شهادت شد. او ابراز امیدواری کرد در انتخابات آتی هم این راه ادامه یابد و با انتخاب اصلح از سوی مردم راهی که برای انقلاب حقیقی و مسیر خدمتگزاری است، با تمام توان پیش برود.

عاملی در پایان گفت: با توجه به آغاز فعالیت مجلس مقرر شد در سفر‌های شهرستانی در خدمت نمایندگان هم باشیم و برای همین سفر‌های شهرستانی با تاخیر مواجه شد در عین حال از ابتدای سال برای هر کدام از شهرستان‌ها جلساتی برگزار شده است و مسائل مطرح و تصمیماتی گرفته شد که این موارد در سفر آتی پیگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.