اختصاص بیش از ۴۷ میلیارد تومان برای ۶ پروژه مرمتی در بازار وکیل شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی فارس ضمن معارفه سرپرست معاونت میراث فرهنگی این اداره‌کل، از انعقاد مناقصه ۶ پروژه مرمتی بازار وکیل شیراز با اعتبار ۴۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی در آیین معارفه سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: ۳۷ در صد از آثار تاریخی و طبیعی کشور در استان فارس وجود دارد و حفاظت، صیانت ومرمت این آثار همواره در اولویت قرار دارد و معاونت میراث فرهنگی یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه نظارت برعملکرد فعالیت‌های متخصصین در این حوزه به صورت مستمرانجام می‌شود، افزود: تمامی فعالیت‌های این معاونت که شاخص‌ترین آنها اجرای پروژه‌های مرمتی و حفاظتی است، مورد رصد قرار می‌گیرد.

او، انتصاب افشین ابراهیمی به عنوان سرپرست معاونت میراث فرهنگی فارس را اتفاقی خوشایند دانست و گفت: ابراهیمی یکی از متخصصین حوزه میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شود که اقدامات موثری در این حوزه و زمان مسئولیت در سایت‌های تاریخی، چون ارگ بم در کرمان و مجموعه جهانی پاسارگاد داشته است و امیدواریم در سمت جدید شاهد تحولات عظیمی در سطح استان فارس باشیم.

ثابت اقلیدی در ادامه به برخی از برنامه‌های آتی معاونت میراث فرهنگی فارس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پروژه بزرگ مرمت بازار وکیل با اعتبار یکصد میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی نفت در شیراز به مرحله اجرا رسیده است.

او با بیان اینکه مرمت این بازار با الهام از ۱۴ ائمه معصوم در قالب ۱۴ پروژه انجام می‌شود، افزود: هم‌اکنون مناقصه ۶ پروژه مرمتی این بازار تاریخی با اعتبار ۴۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان منعقد شده است و مابقی پروژه‌ها نیز در شرف انعقاد قرارداد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین به برگزاری سومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز اشاره کرد و گفت: جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی یک رویداد بزرگ محسوب می‌شود که تعریف و اجرای به موقع و صحیح این نوع رویداد‌ها تاثیر بسزایی در توسعه و رونق گردشگری از یک سو و آشناسازی عموم مردم به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی از سوی دیگر دارد.

ثابت اقلیدی افزود: در واقع برگزاری این رویداد‌ها و اقدامات رسانه‌ای که در وزارت میراث فرهنگی شکل گرفته فرصت ارزشمندی برای شناساندن و معرفی ظرفیت‌ها و پتاسیل‌های گردشگری و میراث فرهنگی کشورمان در ابعاد ملی و بین‌المللی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس همچنین یادآور شد: برگزاری این جشنواره‌ها و رویداد‌ها در سطح کشور به ویژه فارس می‌تواند این استان را به کانون توجه و مقصد سفر تبدیل کند.

در این مراسم که با حضور معاونین اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و جمعی از کارشناسان حوزه میراث فرهنگی برگزار شد، افشین ابراهیمی، مدیر پایگاه میراث جهانی منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس به عنوان سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس معرفی شد.

افشین ابراهیمی، فارغ‌التحصیل مقطع دکتری مرمت آثار تاریخی، دانشگاه هنر اصفهان، (رتبه ممتاز) است. برخی از سوابق اجرائی و اداری او شامل مدیر پایگاه میراث جهانی منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس، مدیر پایگاه میراث جهانی باغ پاسارگاد، مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن، مدیر پایگاه قنوات میراث جهانی اکبرآباد و قاسم‌آباد بم، مدیر پایگاه میراث فرهنگی ارگ بم کرمان، مدیر پایگاه میراث فرهنگی روستای تاریخی قهی اصفهان، مسئول بخش مطالعات آثار خشتی و گلین پایگاه میراث جهانی چغازنبیل، مسئول بخش مطالعات آثار خشتی و گلین پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و... است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار