در نشست شورای تعالی مساجد و اماکن مذهبی زرند تأکید شد؛

لزوم افزایش ایمنی در مساجد

در شورای تعالی مساجد و اماکن مذهبی شهر زرند بر همکاری هیئت امنای مساجد با آتش نشانی برای افزایش ایمنی تأکید شد.

نشست شورای تعالی مساجد و اماکن مذهبی شهر زرند با حضور حجت الاسلام شجاعی امام جمعه، غلامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، جمعی از روحانیون و رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند تشکیل جلسه داد.

در این نشست حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند با اعلام اینکه در جامعه ایران اسلامی مسجد یکی از کانون‌های مهم برای حفظ انقلاب، دستاورد‌های آن وگسترش آموزه‌های اسلامی است، گفت: نباید از نقش اعضای هیئت امنا و امام جماعت مساجد در این زمینه غافل شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز دشمنان ایران اسلامی با استفاده از ابزار‌هایی همچون رسانه، نرم افزار‌های مختلف و فضا‌های مجازی وارد عرصه نبرد شده اند باید بیشتر از گذشته به نقش مساجد توجه کنیم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند نیز در این نشست ضمن قدردانی از توجه اعضای این شورا به مسائل ایمنی مساجد گفت: طی بازدید‌های به عمل آمده از مساجد در شب‌های قدر متاسفانه این مکان‌ها از ایمنی ضعیفی برخوردار هستند که باید در این خصوص اقدام اساسی انجام گیرد.

مرتضی بخشی به پتانسیل و ظرفیت موجود در مساجد اشاره کرد و با اعلام اینکه استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند به پیشرفت ایمنی شهر کمک کند، افزود: اجرای طرح "هر مسجد یک پایگاه آموزش آتش نشانی" را طی امسال با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی اجرایی خواهیم کرد.

وی خواستار بیمه کردن مساجد در قبال حوادث و آتش سوزی‌ها شد و افزود: آموزش متولیان و اعضای هیئت امنای اماکن مقدس و مساجد، اخذ تاییدیه ایمنی مساجد از آتش نشانی و بازدید ایمنی، از جمله برنامه‌های ما برای این مکان‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار