لاوروف: طالبان قدرت واقعی افغانستان است

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت بررسی حذف طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه بر اساس درک واقعیت‌های میدانی است، چرا که طالبان قدرت واقعی افغانستان است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه درباره چرایی بررسی مسکو برای حذف طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه این کشور تصریح کرد: این تصمیم بر اساس درک واقعیت‌های میدانی است، چرا که آنها قدرت واقعی در افغانستان هستند.

وی افزود: نه ما و نه چین هرگز سفارت خود را در افغانستان مسدود نکردیم، سفیر افغانستان در کنار دیگر سفیران اعتبارنامه خود را به رئیس‌جمهور چین سپرد و اخیراً قزاقستان نیز تصمیم گرفت که نام افغانستان را از فهرست ممنوعه حذف کند، ما نیز همین تصمیم را داریم.

به گزارش «مینت پرس»، لاوروف ادامه داد: مسئله اصلی این است که طالبان قدرت واقعی است، ما نسبت به افغانستان بی‌تفاوت نیستیم، مهم‌تر از همه، متحدان ما در آسیای مرکزی نیز در برابر افغانستان بی‌تفاوت نیستند.

روز گذشته «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان در یک نشست خبری گفت وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه روسیه به کرملین پیشنهاد داده‌اند تا طالبان را از فهرست سازمان‌های ممنوعه در این کشور حذف کند.

وی افزود بررسی این دو وزارتخانه در مورد حذف وضعیت طالبان به عنوان یک گروه ممنوعه تکمیل شده و نتایج کار به کاخ کرملین منتقل شده است.

کابلوف همچنین تصریح کرد: این یک روند ضروری قبل از به رسمیت شناختن حکومت طالبان است.

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار