الحاق زمین به محدوده شهر‌های خراسان جنوبی ۴۶۰ برابر شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: الحاق زمین به محدوده شهرهای استان برای ساخت مسکن در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل حدود ۴۶۰ برابر شده‌ است.

مودی  مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی برابر آمار موجود در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱۲ هکتار و در دولت سیزدهم پنج هزار و ۵۰۰ هکتار زمین تامین و برای طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت به حریم شهر‌های استان الحاق شد.

وی با اشاره به واگذاری زمین در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که مصوب مجلس شورای اسلامی است، افزود: در این طرح ۱۹ هزار و ۴۴۱ نفر ثبت‌نام کردند که هشت هزار و ۸۳۶ نفر واجد شرایط و تایید نهایی شده‌اند و تاکنون تخصیص زمین به هفت هزار نفر انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ هکتار زمین برای طرح جوانی جمعیت در استان تامین شده است، بیان کرد: تعدادی از این زمین‌ها به متقاضیان واگذار شده و مابقی در مراحل قرعه کشی و واگذاری به متقاضیان است.

وی گفت: در طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت ۲ نوع واگذاری زمین داریم که یک نوع مربوط به قانون سه فرزند و بیشتر است که فرزند سوم باید متولد ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به بعد باشد و زمین رایگان به افراد واگذار می‌شود، هزینه آماده سازی زمین نیز با ۲ سال تنفس در اقساط هشت ساله دریافت می‌شود.

مودی ادامه داد: مقرر شد در بیرجند هر قطعه زمین به ۲ متقاضی تحویل داده شود، اما اگر کسی اصرار دارد که زمین ویلایی (یک طبقه حیاط دار) داشته باشد، می‌تواند ما به التفاوت قیمت زمین با مبلغی که قانون جوانی جمعیت تکلیف کرده را پرداخت کند و زمین را به صورت ویلایی تحویل بگیرد.

وی گفت: اصراری به این موضوع نداریم که هزینه‌ای بر خانواده‌ها تحمیل شود، به همین دلیل ساز و کاری ترتیب دادیم که متقاضیان بتوانند در روستا‌های حریم شهر یا شهر‌های اطراف بیرجند زمین ویلایی تحویل بگیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی درباره طرح نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون در این طرح ۱۲۴ هزار و ۴۷۷ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۷۷۰ نفر تایید نهایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد متقاضیان دارای آورده بالای ۴۰ میلیون تومان ۲۲ هزار و ۲۳۹ نفر هستند، افزود: تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته و تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و تعداد ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی هستند.

مودی گفت: تعداد ۲۰ هزار و ۷۰۸ واحد دارای پروانه ساختمانی، تعداد ۱۳ هزار و ۴۸۴ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، هشت هزار و ۸۶۳ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف، پنج‌هزار و ۳۶۱ واحد به مرحله اتمام سفت‌کاری، دوهزار و ۵۲۹ واحد به مرحله اتمام نازک کاری و هزار و ۵۷۹ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده است.

وی در مورد پرداخت تسهیلات اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۲۱ هزار و ۴۴۳ نفر به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۵۵ نفر در انتظار تعیین شعبه و ۹ هزار و ۹۲۵ نفر دارای انعقاد قرارداد با بانک هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: در بخش پرداخت تسهیلات خودمالک شهری هم تاکنون ۲ هزار و ۴۵۹ نفر به بانک‌های عامل معرفی که از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۹ نفر تعیین شعبه شده‌اند و هزار و ۳۹۵ نفر دارای انعقاد قرارداد هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار