میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان:

تولید اقلام کشاورزی در کشور بدون هدفگذاری انجام می‌شود

منتخب مردم بروجن در مجلس دوازدهم گفت: اقلام کشاورزی در کشور بدون هدفگذاری تولید می‌شود و این از مشکلات تصمیم‌گیری در دستگاه‌های اجرایی است.

غلامرضا میرزایی منتخب مردم بروجن در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم برای کشاورزان گفت: ضرورت جامعه ما معیشت و سلامت است و مردم در این رابطه‌ها خیلی مشکل دارند. 

وی اظهار کرد: مهمترین بخشی که می‌تواند به پایین‌ترین قشر جامعه کمک کند بخش کشاورزی و مسائل مربوط به آب است.

منتخب مردم بروجن در مجلس دوازدهم بیان کرد: ما باید سیستم کشاورزی کشور را تغییر دهیم و به سمت روش‌های نوین به‌ویژه سیستم‌های گلخانه‌ای که جوابگوی نیاز‌های کشور است، برویم چون هم از نظر اقتصادی می‌تواند زندگی کشاورز‌ها را متحول کند و هم در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: مشکل ما یک مقدار به تصمیم‌گیری‌های دستگاه‌های اجرایی برمی‌گردد، چون در تولید اقلام کشاورزی هدف‌گذاری نمی‌کنند مثلا یک سال گندم زیاد می‌کارند و یک سال سیب‌زمینی و اگر همین الان صادرات سیب‌زمینی انجام نشود کشاورزان ضرر می‌کنند و اخیرا هم چالش‌های وجود داشت که جلوی صادرات به عراق را گرفته بودند.

وی ادامه داد: این مشکل به وزارتخانه مربوطه برمی‌گردد لذا باید هدفگذاری کنند یا کالا‌ها را خریداری کنند و صادرات را خودشان انجام دهند یا باید زمینه را برای بخشی از تولید هر کشاورز فراهم کنند تا کشاورز ضرر نکند.

منتخب مردم بروجن در مجلس دوازدهم گفت: وزارتخانه‌ها در بخش‌های مختلف باید مدیریتی برخورد کنند که این امر وجود ندارد، چون در یک سال با این وضع آب حجم زیادی هندوانه کشت می‌شود همچنین یک سال بحث پیاز است، یک سال بحث سیب‌زمینی و یک سال هم بحث گوجه فرنگی است و یک سال هم اصلا این محصولات پیدا نمی‌شود که این مشکلات به دستگاه‌های اجرایی برمی‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار