پایان همایش ظرفیت‌های فرهنگی و علمی ایران و آمریکای لاتین در قم

همایش «ظرفیت‌های فرهنگی و علمی ایران و آمریکای لاتین» با معرفی ۱۵ مقاله بر‌تر به کار خود پایان داد.

 حجت الاسلام سجاد مسئول برگزاری همایش «ظرفیت‌های فرهنگی و علمی ایران و آمریکای لاتین»  با اشاره به اینکه برای این همایش ۲۵ پیش همایش برگزار و ۲۰۰ عنوان مقاله ارائه شده است، گفت: اختتامیه این همایش در سه کمیسیون اصلی و به زبان‌های انگلیسی، فارسی و اسپانیایی و پرتقالی برگزار شد و پس از ارائه مقالات ۱۵ اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی و تجلیل شدند.

وی افزود: شناخت ظرفیت‌های آمریکای لاتین در بحش‌های مختلف و تلاش برای افزایش تبادلات علمی و فرهنگی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی با اشاره به وجوه و ظرفیت‌های مشترک میان ایران و آمریکای لاتین گفت: سابقه تمدنی درخشان، توانمندی‌های علمی، روح عدالت خواهی و الهیات آزادی بخش با محوریت دین و معنویت از ویژگی‌های مشترک ایران و آمریکای لاتین است که می‌تواند بستر مناسبی برای تبادلات علمی دوطرف باشد.

وی تاکید کرد: گفتمان انقلاب اسلامی مروج ارزش‌های انسانی و جهانی است و به ویژه اینکه این گفتمان مورد توجه و استقبال کشور‌های ستمدیده جهان قرار می‌گیرد و کشور‌های آمریکای لاتین از این حیث به لحاظ ارزش‌های انسانی با ما مشترک هستند و زمینه‌های توسعه روابط علمی و فرهنگی با این دولت‌ها فراهم و میسر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار