سازمان جهانی بهداشت: تنها یک سوم مراکز درمانی غزه در حال ارائه خدمات محدود به مردم هستند

مدیر سازمان جهانی بهداشت شرایط مراکز درمانی در منطقه غزه را به شدت اسفناک خوانده و از تعطیلی دو سوم آنها خبر داد.

بیمارستان‌های غزه یکی از اهداف مشروع رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. ارتش این رژیم تاکنون در چندین بیمارستان این باریکه به طور مستقیم اقدام به عملیات زمینی کرده و بار‌ها با حملات هوایی و توپخانه‌ای مراکز درمانی و حتی آمبولانس‌های حاوی بیماران را هدف قرار داده است. با ادامه محاصره زمینی غزه و عدم اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه، بسیاری از مراکز درمانی این باریکه دیگر امکانات لازم از جمله سوخت و اقلام پزشکی برای ارائه به بیماران ندارند. 

به گزارش الجزیره، تدروس ادهانوم، مدیر سازمان جهانی بهداشت امروز (سه شنبه) درباره شرایط اسفناک بیمارستان‌های غزه هشدار داد. 

ادهانوم در این باره گفت: مجروحان حمله شنبه شب اسراییل به اردگاه آوارگان در رفح در مراکز درمانی تحت نظر سازمان جهانی بهداشت و و دیگر مراکز درمانی در جنوب غزه مداوا شدند. شرایط بیمارستان‌ها در این منطقه بسیار نامناسب است. 

این مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: اکنون بیش از یک میلیون آواره فلسطینی به دلیل عملیات اسراییل در رفح مجبور هستند بار دیگر به دنبال یافتن پناهگاه برای خود باشند. 

در ادامه این پیام آمده است: ادامه بسته ماندن گذرگاه رفح، فقدان سوخت و کمک‌های امدادی، و تاخیر مکرر در ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه توانایی ما را برای ارائه خدمات درمانی در زمانی که غزه بیش از پیش نیازمند خدمات درمانی مناسب به مردم است را از ما گرفته است. 

وی با اشاره به شرایط بیمارستان‌های غزه، تاکید کرد: به دلیل شرایط موجود، یک سوم بیمارستان‌های غزه اکنون فعال است و از میان آن یک سوم نیز ارائه خدمات به دلیل نبود امکانات کافی، تجهیزات، سوخت، و خستگی نیرو‌های امدادی به صورت محدود انجام می‌شود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمله اسرائیل جنایتکار به اردوگاه آوارگان در رفح جنایت جنگی است نماینده اسرائیل جنایتکار را از سازمان ملل اخراج کنید.
۲۲:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
حمله اسرائیل جنایتکار به اردوگاه آوارگان در رفح جنایت جنگی است نماینده اسرائیل جنایتکار را از سازمان ملل اخراج کنید.
Iran (Islamic Republic of)
غربی‌ها جنایتکار حقوق بشر را لااقل برای مردم خودشان رعایت کنند
۲۱:۳۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
غربی‌ها جنایتکار حقوق بشر را لااقل برای مردم خودشان رعایت کنند
فرانسه جنایتکارو آمریکا جنایتکارو کشورهای غربی جنایتکار مدعی حقوق بشر که در بحرین و یمن روی جلادان تاریخ را سفید کرده اند، لااقل در خیابان های پاریس و نیویورک و برای مردم خودشان حقوق بشر را رعایت کنند.‏
ما به غربی ها می گوییم که قرن ها ستم به مظلومان جهان گریبان شما را می گیرد و این ها نخستین نشانه های قیام ملت هاست و امروز یا باید تسلیم شوید یا این همه ظلم و جنایت را جبران کنید.
در قطعنامه دیگر ولیعهد این کشور به عنوان صادرکننده دستور قتل خاشقجی معرفی شده است، اما این موضوع هم به خود آنها بازمی گردد.
آمریکایی ها سال هاست که با حمایت از ظالمان در کشورهای اسلامی شریک دزدها و جنایتکاران بوده اند و هنگامی که درماندهاند، به این جنایات اعتراف می کنند، اما این اعترافات و قطعنامه ها نفاق آلود و دیرهنگام است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
۱۸:۰۶۰۸ خرداد ۱۴۰۳
شمار شهدای غزه به بیش از 35 هزار نفر رسید
نسل‌کشی اسرائیل جنایتکار در غزه با حمایت آمریکاست
صهیونیست ها جنایتکار و هم آمریکایی ها جنایتکار از ال 1917 تاکنون ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
آخرین اخبار