اولویت فرهنگ بر اقتصاد در تمایل به فرزند آوری

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: فرهنگ و اقتصاد از عوامل عمده در موضوع میل به فرزندآوری و افزایش جمعیت است.

عاطف راد گفت: با تحت پوشش قرار گرفتن خدمات درمان ناباروری، امکان استفاده از این خدمات برای همه زوجین نابارور فراهم شده است و خانواده‌های با درآمد متوسط و پایین هم می‌توانند بدون دغدغه مالی جدی از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی یاد آور شد: یکی از دغدغه‌های زوجین، علاوه بر بحث ناباروری هزینه‌های گزاف درمان بود که بیمه سلامت موفق شد بسته درمان خدمات ناباروری را تا ۹۰ درصد تعرفه دولتی در بخش‌های دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی را در سایر مراکز اعم از خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی تحت پوشش قرار دهد.

عاطف راد افزود: زوج‌های نابارور پس از نشان دار شدن آماده دریافت خدمات درمانی و تشخیصی مانند آزمایشات مرتبط، سونوگرافی، رادیولوژی و دارو جهت تشخیص و درمان ناباروری می‌شوند که اگر با این اقدامات اولیه باردارنشدند آماده دریافت خدمات فوق تخصصی خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: ۶۳ قلم دارو، ۵۷ قلم آزمایش، ۲۸ قلم تجهیزات پزشکی، ۷ خدمت تصویربرداری و خدمات تخصصی و فوق تخصصی برای درمان زوجین نابارور تحت پوشش سازمان بیمه سلامت می‌باشد که بیمه شدگان عزیز از این خدمات استفاده می‌کنند..

وی همچنین افزود: تاکنون ۲۸۲۰ زوج نابارور که تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت هستند از این خدمات استفاده می‌کنند که درمجموع بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال برای زوجین ناباروری که خدمات تخصصی و فوق تخصصی استفاده کردند توسط اداره کل بیمه سلامت استان پرداخت شده است.

دکتر عاطف راد افزودند: بیمه شدگان  استان می‌توانند سوالات خود را با شماره ۱۶۶۶ بصورت مستقیم و ۲۴ ساعته با کارشناسان بیمه سلامت مطرح کرده و راهنمایی لازم را دریافت نمایند

برچسب ها: بیمه ، فرزند آوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
اولویت مهریه و زندانی کردن مردان