وقوع ۱۷۸ حادثه طی امسال در کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از وقوع ۱۷۸ حادثه طی امسال در این استان خبر داد که نیرو‌های امداد و نجات نسبت به پوشش امدادی آن اقدام کرده‌اند.

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت : جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه بر اساس وظیفه خود در حوزه امداد و نجات و امدادرسانی در حوادث مختلف همواره در حالت آمادگی کامل قرار دارد تا بتواند در هنگام بروز حوادث پاسخگویی لازم را داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: طی دو ماهه نخست سال جاری هلال‌احمر استان کرمانشاه برای انجام ۱۸۷ عملیات اقدام کرده که نسبت به مدت مشابه سال افزایش داشته است.

محمدی تصریح کرد: از مجموع ۱۸۷ عملیات هلال‌احمر استان کرمانشاه ۷۱ مورد حوادث جاده‌ای، ۴۹ مورد کوهستان، ۲۲ مورد حضوری، ۱۵ مورد شهری و ۱۵ مورد سیل و آب‌گرفتگی بوده است که نیرو‌های این جمعیت نسبت به امدادرسانی اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حوادث به وقوع پیوسته در استان کرمانشاه که جمعیت هلال‌احمر در آن شرکت داشته ۱۹۸ نفر مصدوم شده که ۶۸ نفر به مراکز درمانی منتقل و مابقی به صورت سرپایی درمان شده‌اند و ۲۸۲ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۸۷ عملیات این جمعیت در استان کرمانشاه ۳۴۴ تیم عملیاتی به همراه ۱۵۳ دستگاه آمبولانس و ۲۷ دستگاه خودرو به‌کارگیری شده‌اند و در سیل سیستان و بلوچستان نیز کمک‌هایی را برای مردم این مناطق ارسال کرده است.

محمدی با اشاره به ساخت دو مجموعه پایگاه امدادی در استان کرمانشاه، بیان کرد: ساخت دو پایگاه امداد و نجات در شهرستان‌های صحنه و هرسین با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در حال انجام بوده که برای تجهیز آنها شامل وسایل و ماشین‌آلات امدادی ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی عنوان کرد: در مجموع برای ساخت دو پایگاه امداد و نجات صحنه و هرسین ۳۵ میلیارد تومان نیاز است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ساخته و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه تأکید کرد: مردم می‌توانند حوادث به وقوع پیوسته را به شماره ۱۱۲ مرکز کنترل و عملیات هلال‌احمر گزارش کنند و تماس با این سرشماره بدون سیم‌کارت امکان‌پذیر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.