خودداری از پذیرش بیماران به دلیل پرداخت‌نشدن معوقات پزشکان

درمانگاه درمانی در شهرستان نیک‌شهر تنها روزانه ۱۰ بیمار پذیرش می‌کند که علت آن هم پرداخت‌نشدن مطالبات پزشکان بیان شده است.

 محمد رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان نیک‌شهر   بیان کرد: حدود ۱۱ ماه است که متخصصان این درمانگاه مطالبات و حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و برای تأمین مخارج زندگی خود دچار مشکل شده‌اند. ازآنجایی‌که اکثر این پزشکان خارج از استان زندگی می‌کنند، حتی هزینه رفت‌وآمدشان را ندارند.
 
 وی افزود: معاونت درمان شهرستان نیک‌شهر پیگیر این موضوع هستند و نامه‌ای به رئیس این بیمارستان زدند که در این نامه متخصصین موظف به ویزیت ۲۵ نفر هستند.
 
 این مسئول ادامه داد: باتوجه‌به شرایط دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و چابهار، مطالبات این پزشکان پرداخت نشده است.
 
 رئیسی خاطرنشان کرد: مقرر شد علی‌الحساب حقوق یک ماهشان پرداخت شود و از ماه بعد ۳۰ درصد معوقاتشان ماهانه پرداخت شود.
 
 وی گفت: سامانه مالی دانشکده چابهار به‌تازگی راه‌اندازی شده و چند روز دیگر این علی‌الحساب به آنها واریز می‌شود. بعد از پرداخت پول، نشستی با پزشکان برگزار می‌شود تا در مورد این موضوعات با آنها صحبت شود.
 
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان نیک‌شهر با بیان اینکه برخی از این متخصصین مطب شخصی نیز دارند، عنوان کرد: اگر این پزشکان قبول به همکاری نکنند با کارکردن آنها در قسمت خصوصی مخالفت می‌شود.
 
 وی پرداخت‌نشدن به‌موقع مطالبات این پزشکان را دلیل این مشکل دانست و گفت: اگر مطالبات به‌موقع پرداخت شود مشکلات هم حل می‌شود. ازآنجایی‌که بیمه حقوق را با ۶ ماه تأخیر پرداخت می‌کند و بیمارستان هم پولش را از بیمه دریافت می‌کند، بیان کرد: در نیک‌شهر کمبود پزشک به‌خصوص در بخش نورولوژی (متخصص داخلی مغز و اعصاب) داریم که اگر انگیزه کاری برای پزشکان فراهم و از آنان حمایت شود، مشکلات حل خواهد شد.
 
 باتوجه‌به اینکه به این بیماران از روستاهای هم‌جوار برای درمان مراجعه می‌کنند و گاها مجبور به‌صرف هزینه‌های زیاد برای رفت‌وآمد می‌شوند، لازم است مسئولان بیش‌ازپیش پیگیر این موضوع باشند؛ چراکه سلامت رکن اصلی در پویایی جامعه به شمار می‌رود.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار