پنج بیمار با اورژانس هوایی ارومیه نجات یافتند

مسوول اورژانس هوایی ارومیه گفت: بالگرد اورژانس آذربایجان‌غربی عصر امروز با سه سورتی پرواز متوالی، جان پنج بیمار را نجات داد.

مسئول اورژانس هوایی ارومیه با بیان اینکه عصر امروز سه شنبه هشتم خرداد بالگرد اورژانس آذربایجان‌غربی با سه سورتی پرواز متوالی، جان پنج بیمار را نجات داد، اظهار کرد: این بالگرد در اولین پرواز نوزاد سه قلوی نارس را برای ادامه سیر درمان از اشنویه به ارومیه انتقال داد و هم‌اکنون نوزادان در بیمارستان تخصصی اطفال شهید مطهری ارومیه تحت نظر هستند.

سیامند ناظر افزود: پس از انجام اولین پرواز، بلافاصله دومین پرواز بالگرد برای انتقال مصدوم ۲۴ ساله با شکایت ترومای متعدد و نیازمند دریافت خدمات تخصصی انجام شد و مددجو با اقدامات پیش بیمارستانی پیشرفته حیات، از سردشت به ارومیه منتقل و توسط اورژانس زمینی به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه اعزام شد.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست بیمارستان پیرانشهر برای انتقال خانم ۱۷ ساله با شکایت کتواسیدوز دیابتی، هماهنگی‌های لازم توسط مراکز فرماندهی عملیات اورژانس آذربایجان‌غربی انجام و اورژانس هوایی در سومین ماموریت پروازی خود این بانوی پیرانشهری را در کمترین زمان ممکن به ارومیه انتقال داد.

به گفته مسئول اورژانس هوایی ارومیه از ابتدای سال جاری در راستای نجات جان بیماران اورژانس ماموریت‌های مختلفی از سمت دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است و امروز هجدهمین ماموریت اورژانس هوایی ارومیه نیز ثبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.