۲۷ دوربین پایش تصویری در ایرانشهر نصب شد

فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر گفت: ۲۷ عدد دوربین پایش تصویری در این منطقه نصب شد.

 مهرداد جهان‌دیده بیان کرد: معضل ترافیک در شهرهای بزرگ روزبه‌روز در حال افزایش است و ایرانشهر به‌عنوان دومین شهرستان بزرگ استان سیستان و بلوچستان دچار چنین مشکلاتی است ضمن اینکه جمعیت شناور هر روزه نیز مزید بر علت است.

 وی افزود: عوامل زیادی از جمله شهرنشینی، افزایش جمعیت، افزایش تعداد وسایل نقلیه از عوامل ایجاد ترافیک است باتوجه‌به اینکه اشکال هندسی خیابان‌های ایرانشهر به بیش از ۴۰ سال گذشته بر می‌گردد برخی خیابان‌ها نیاز به تعریض دارد و همچنین تجمیع برخی از مراکز بهداشتی درمانی و داروخانه‌ها در یک قسمت از شهر بدون ایجاد پارکینگ از سوی متولیان امر باعث بار شدید ترافیکی شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر با اشاره به فرهنگ رانندگی در شهر عنوان کرد: برخی از رانندگان هیچ‌گونه توجهی به قوانین راهنمایی‌ورانندگی ندارند این امر موجب مشکلاتی در ترافیک شهر می‌شود.

 وی تصریح کرد: برخی رانندگان حتی حاضر نیستند به مدت یک دقیقه پشت چراغ‌قرمز توقف کنند تا شهروندان به‌سهولت از عرض خیابان عبور کنند و یا با پارک خودروها به‌صورت دوبله در خیابان‌ها باعث تشدید ترافیک می‌شوند.

جهان‌دیده خاطرنشان کرد: یکی از نکات تأسف‌بار این است که برخی اوقات گزارشاتی از سوی پلیس راهور می‌رسد تعدادی از راکبان موتورسیکلت و یا رانندگان خودرو نوجوان هستند که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند و خودرو و موتورسیکلت از سوی خانواده‌ها در اختیار آنها قرار می‌گیرد که این امر منجر به تصادفات و در نهایت منجر به فوت فرد می‌شود.

وی ادامه داد: دراین‌خصوص باید فرهنگ‌سازی شود و بحث آموزش و آگاه‌سازی در دستور کار ادارات مسئول قرار گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر گفت: ۲۷ دوربین پایش تصویری در شهرستان ایرانشهر نصب شده است که به کنترل ترافیک و بحث امنیت کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار