کیم جونگ اون: از برنامه ماهواره‌های شناسایی نظامی دست نمی‌کشیم

رهبر کره شمالی گفت حفاظت از حاکمیت پیونگ یانگ حائز اهمیت است و هرگز از برنامه پرتاب این ماهواره‌ها دست نخواهد کشید.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت که ماهواره‌های شناسایی نظامی برای دفاع ملی و حفاظت از حاکمیت این کشور حائز اهمیت است و پیونگ یانگ هرگز از برنامه پرتاب این ماهواره‌ها دست نخواهد کشید.

به گزارش رویترز، کیم در بازدید از آکادمی علوم دفاعی گفت: برخورداری از ماهواره‌های شناسایی نظامی مساله مهمی برای تقویت بازدارندگی و دفاع از خود و حفاظت از حاکمیت و امنیت ملی در مقابل تهدید‌های احتمالی ناشی از اقدامات تحریک‌آمیز ارتش آمریکاست.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد چهارشنبه نوشت که کره جنوبی با انجام رزمایش‌های نظامی با مشارکت جت‌های جنگنده «با آتش بازی می‌کند.»

کره شمالی سه‌شنبه اعلام کرد که تازه‌ترین تلاشش برای پرتاب یک ماهواره شناسایی نظامی شکست خورد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: تجزیه و تحلیل اولیه نشان داد که علت شکست پروژه مربوط به موتور موشک با سوخت مایع جدید توسعه یافته است، اما سایر علل احتمالی در حال بررسی است.

اگرچه رسانه دولتی کره شمالی نامی از موشک نبرده یا عکس‌های آن را منتشر نکرده است، اما تحلیلگران گفتند که این موشک به احتمال زیاد با موشک چولیما-۱ استفاده شده در پرتاب موفقیت آمیز ماهواره در نوامبر ۲۰۲۳ متفاوت است.

چولیما-۱ از سوخت‌های هایپرگالیک استفاده می‌کند؛ موادی که می‌توانند در دمای اتاق ذخیره شوند، اما به محض تماس با یکدیگر مشتعل می‌شوند و این مساله نیاز به رسیدگی دقیق دارند.

نیروی هوایی کره جنوبی در پی پرتاب ناموفق ماهواره پیونگ یانگ سه شنبه اعلام کرد که هواپیما‌های ارتش این کشور و آمریکا رزمایش‌هایی منظم و تلفیقی را با سلاح واقعی به منظور تقویت آمادگی برابر تهدیدات کره شمالی برگزار کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار