صدور حکم سبز برای متخلف زیست محیطی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: حکم سبز توسط مقام قضایی برای یکی از متخلفان زیست محیطی جهت خدمات رایگان عمومی (پاکسازی حاشیه رودخانه به مدت یک ماه) در شهرستان خرم آباد صادر شد.

علی سالاروند روز چهارشنبه بیان کرد: یک نفر از متخلفان زیست محیطی که بر خلاف قوانین و مقررات قانونی اقدام به تخلیه پسماند‌های عمرانی و ساختمانی و ایجاد آلودگی زیست محیطی در اطراف رودخانه کرده بود با رای سبز مرجع قضایی به ٣٠ روز خدمات رایگان عمومی جهت پاکسازی حاشیه رودخانه که در آن اقدام به تخلیه پسماند‌های عمرانی کرده بود، محکوم شد.

وی افزود: باتوجه به عمل ارتکابی این فرد در جهت تخلیه پسماند‌های عمرانی و ساختمانی و پسماند شهری در حریم رودخانه، پرونده قضایی برای متخلف مورد نظر تشکیل و با پیگیری‌های صورت گرفته، حکم محکومیت توسط مراجع قضایی صادر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان اظهار داشت: علاوه بر حکم صادره این متخلف زیست محیطی به ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی بابت ضرر و زیان محیط زیست نیز محکوم شده است.

سالاروند یادآور شد: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود، ممنوع و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی با تقدیر از مقام قضایی و همکاران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌آباد در جهت صدور این حکم سبز گفت: صدور احکام جایگزین به ویژه احکام سبز، تأثیر بسزایی در راستای فرهنگ‌سازی دارد و زمینه اصلاح متخلفان و مشارکت آنان در حفاظت از محیط زیست را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۹۹۲ متخلف زیست محیطی سال گذشته در این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند که در این راستا ۹۶۹ پرونده تخلفاتی تشکیل و از این تعداد ۲۵۸ مورد مختومه شده است.

برچسب ها: محیط زیست ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.