عزیمت کاروان دوچرخه‌سواری جانبازان بصیر آذربایجان شرقی به حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی

نهمین کاروان دوچرخه‌سواری جانبازان بصیر آذربایجان شرقی عازم حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی شدند.

در آستانه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با حضور سلمانی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و سرهنگ گل محمدزاده جانشین فرمانده سپاه عاشورا مراسم بدرقه نهمین کاروان دوچرخه‌سواری جانبازان بصیر استان انجام شد.


۱۴ جانباز بصیر استان به اتفاق همراهانشان امروز در مرحله اول مسیر تبریز - بستان آباد را رکاب می‌زنند.
 
اعضای این کاروان در شش مرحله بعدی مسیر‌های بستان آباد - میانه، میانه - زنجان، زنجان - تاکستان، تاکستان- آبیک، آبیک- تهران و تهران تا حرم مطهر را رکاب خواهند زد و در پایان و پس از حضور در مراسم حرم مطهر به شهر مقدس قم برای زیارت حرم حضرت معصومه (س) رفته و بلافاصله بعد از زیارت از آنجا با اتوبوس به تبریز بازخواهند گشت.
 
اعضای نهمین کاروان دوچرخه سواری جانبازان بصیر آذربایجان شرقی در مسیر حرکت خود برنامه‌های مختلف فرهنگی مانند زیارت مزار شهدا در گلزار شهدای شهر‌ها و روستا‌های مختلف، حضور در نماز جمعه ابهر و دیدار با خانواده بزرگوار شهدا را اجرا خواهند کرد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در این مراسم عزیمت جانبازان بصیر استان به حرم مطهر امام خمینی (ره) در قالب کاروان دوچرخه سواری را نمادی از عشق، علاقمندی و دلدادگی ایثارگران معزز به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توصیف کرد.


 سلمانی گفت: جانبازان عزیز بصیر که اراده بلند و همت والای خود را با رکاب زنی مسیر تبریز تا حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) به نمایش می‌گذارند برای نهمین سال اثبات خواهند کرد که ذره‌ای از دلبستگی آنها نسبت به امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی کاسته نشده و عشقشان به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی جاودانه است.
 
وی اضافه کرد: از صمیم قلب برای جانبازان بزرگوار بصیر که به رغم همه مشکلات جسمی پا به رکاب می‌شوند تا بار دیگر عشق و علاقه خود را به امام راحل، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان دهند و با این راه مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند آرزوی سلامتی دارم.
 

سلمانی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره برنامه‌هایی را برای گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و همچنین سالگرد شهادت شهدای ۱۵ خرداد اجرا می‌کند. امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از سویی به جهت عضویت در ستاد بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی و شصت و یکمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد استان مشارکت فعالی در برگزاری مطلوب برنامه‌های این ستاد دارد و از سوی دیگر راساً برنامه‌ریزی لازم در راستای بزرگداشت باشکوه این مناسبت‌ها را انجام داده است با این توضیح که بزرگداشت شهدای سانحه هوایی و نیز ترغیب به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در تدارک و اجرای ویژه برنامه‌های امسال مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی اضافه کرد: از ۲۰ ویژه برنامه‌ای که بنیاد شهید استان برای این مناسبت‌ها طراحی کرده می‌توان به اعزام شماری از کارکنان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان به مرقد حضرت امام خمینی (ره)، برگزاری مراسم ارتحال و بزرگداشت شهدای سانحه هوایی، برگزاری یادواره‌های شهری و روستایی شهدا و یادبود امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد، ختم قرآن کریم، برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی جهت تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل، دیدار با خانواده‌های شهدا، تبلیغات محیطی و نصب بنر و پوستر‌های فرهنگی، تولید و بارگذاری محتوا‌های فرهنگی ویژه این ایام در فضای مجازی، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا، تهیه، چاپ و توزیع جزوه وصایای شهدا در خصوص امام خمینی (ره)، ویزیت صلواتی در مراکز درمانی تابعه و پشتیبانی از کاروان پیاده زائران امام خمینی (ره) اشاره کرد.
 
 سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: ایثارگران معزز امام خمینی (ره) را با روح و جان خود شناخته و درک کردند و پیوندی ناگسستنی با ایشان دارند و ما هم باید احترام به معمار کبیر انقلاب اسلامی را از شهدا، جانبازان، آزادگان و پیشکسوتان ایثار و جهاد بیاموزیم.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا هم در این مراسم گفت: حضور جانبازان بصیر در مراسم سی و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توفیقی الهی است و ما هم باید قدردان همت این عزیزان و نیز همراهی شایسته اعضای کاروان و مجموعه‌های پشتیبان کاروان باشیم.
 
سرهنگ گل محمدزاده ادامه داد: از آن دسته از جانبازان عزیزی که امکان حضور در کاروان اعزامی به مرقد مطهر امام خمینی (ره) را نداشتند، اما امروز با حضور خود در این مراسم، قوت قلب جانبازان بصیر حاضر در کاروان شده اند سپاسگزاریم.
 
سرهنگ گل محمدزاده افزود: جانبازان بصیر نماد‌های ایمان و ایثار هستند که همیشه از آنان درس می‌گیریم و آرزو می‌کنیم با سلامتی مسیر تبریز تا تهران را طی کنند تا در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) حاضر شوند امامی که دنیا متحیر از دیدگاه‌های او و انقلاب بنیانگذاری شده توسط او و آرمان‌هایی است که آن حضرت بیان کردند.
 
وی با اشاره به آرمان‌های انقلاب اسلامی از دیدگاه امام راحل گفت: یکی از این آرمان‌های بزرگ وحدت امت اسلامی بود و امروز در سایۀ انقلاب اسلامی، رهبری مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت شهید آیت الله رئیسی شاهدیم نقشه دشمنانی که وحدت جهان اسلام را نمی‌خواستند خنثی شده و در زمان حاضر کشور‌های منطقه به سمت انقلاب اسلامی گرایش پیدا کرده اند و این یکی از نشانه‌های صدور انقلاب اسلامی است.
 
جانشین فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: موقعی که امام خمینی (ره) فرمودند می‌خواهیم انقلاب اسلامی را صادر کنیم تصور بسیاری این بود که ما با نیرو‌های مسلح وارد کشور‌های دیگر خواهیم شد ولی اینک شاهدیم پیام و شعار‌های انقلاب در دل مستضعفین منطقه و جهان ریشه دوانده و همه امروز از آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌گویند.
 
سرهنگ گل محمدزاده دیگر آرمان انقلاب اسلامی از دیدگاه امام راحل را حمایت از مردم مظلوم فلسطین عنوان و خاطرنشان کرد: اگر امروز شعار‌های انقلاب اسلامی با زبان فارسی را در کشورهای دیگر می‌شنویم نشانه دیگری از صدور انقلاب اسلامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.