پیشرفت ۷۸ درصدی ساخت سد خرمرود تویسرکان

سرپرست فرمانداری تویسرکان از پیشرفت ۷۸ درصدی ساخت سد خرمرود این شهرستان با پوشش ۴۸ روستا خبر داد.

یحیی خورشیدخانی گفت: از سه عامل تامین آب آشامیدنی پایدار برای ۴۸ روستای تویسرکان، سد خرمرود با ۸۷ درصد پیشرفت و طرح ساخت خط انتقال، شبکه توزیع و مخزن‌ها در حال اتمام بوده و برای تصفیه خانه سد خرمرود اقدام عملیاتی انجام نشده است.

او گفت: یکی از اهداف اجرای سد با گنجایش ۸ میلیون مترمکعبی در حال ساخت خرمرود، تامین آب آشامیدنی پایدار برای حدود نیمی از روستا‌های شهرستان تویسرکان است.

ناصر دادگر، سرناظر طرح سد خرمرود هم علت عدم آبگیری این سد در سال گذشته را کمبود اعتبار عنوان و گفت: در صورت تخصیص مناسب اعتبار، این سد، بهمن ماه امسال آبگیری می‌شود.

او گفت: عامل بعدی در تامین آب آشامیدنی این روستا‌ها، انتقال آب از سد به روستا‌ها است که با یک سوم هزینه از سوی قرارگاه امام حسن (ع) بسیج سازندگی استان همدان در حال اجرا است.

سعید میرزایی سامعی مجری طرح جهاد آبرسانیِ شرکت آب و فاضلاب استان همدان هم اعتبار طرح خط و شبکه انتقال و مخازن را بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

مجید یاراحمدی، مدیر شبکه آب و فاضلاب شهرستان تویسرکان هم گفت: طرح جهاد آبرسانی در قالب مجتمع خرمرود در حال اجرا است.

در کنار تکمیل سد خرمرود و شبکه انتقال، ضلع سوم در تامین آب آشامیدنی روستا‌ها، ساخت تصفیه خانه بوده که تاکنون ساخت آن آغاز نشده است.

در تویسرکان بیش از ۴۰ روستا در دو سال اخیر دچار تنش ابی هستند، به عنوان نمونه برخی روستا‌های پرجمعیت همچون کهنوش با ۱۰ سال تنش آبی، در ۴۸ ساعت تنها نیم ساعت آب آشامیدنی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار