کشف و ضبط ۶۰۰ شیء دارای ارزش تاریخی در نایین

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نایین گفت: بیش از ۶۰۰ شیء دارای ارزش تاریخی و فرهنگی در نایین کشف و ضبط شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نایین گفت: بیش از ۶۰۰ شیء دارای ارزش تاریخی و فرهنگی در نایین شناسایی و متهم مربوطه در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.


محمود مدنیان افزود:  ماموران  یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نایین  با اطلاع از نگهداری غیر مجاز تعداد زیادی آثار و اشیای تاریخی در نایین و اطراف این شهرستان وارد عمل شده و با هماهنگی‌های صورت گرفته با مقام قضایی و همکاری نهاد‌های انتظامی و امنیتی شهرستان، متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

او گفت:  بر اساس مواد ۵۶۱ و ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری به قصد کشف اشیای تاریخی، نگهداری و خرید و فروش غیر مجاز اشیاء تاریخی جرم محسوب گشته و متهم علاوه بر حبس از ۶ ماه تا ۳ سال به پرداخت دو برابری جریمه مطابق ارزش ریالی برآورد شده اشیای محکوم می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین با اشاره به اشیای فلزی و سفالی کشف شده از دوره‌های تاریخی و اسلامی خاطرنشان کرد: تقریبا از انواع مختلف اشیای تاریخی در این کشف می‌توان نمونه‌ای را مشاهده کرد که می‌توان به سکه، ظروف فلزی و سفالی و سنگی، سکه‌های فلزی، چاقوی فلزی، مجسمه سنگی و اشیاء زینتی و دیگر اشیاء اشاره کرد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.