پیش‌بینی تولید ۷۰۰ هزار تن گندم در استان همدان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پیش‌بینی تولید ۷۰۰ هزار تن گندم و ۳۰۰ هزار تن جو در استان طی سال زراعی جاری خبر داد.

امیر لاهوتیان در کارگاه آموزشی ترویجی پایش پوره سن غلات، کالیبراسیون سمپاش‌ها و سمپاشی مزارع که در شهرستان بهار برگزار شد اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها انتقال روش‌های اصولی و درست عملیات مبارزه و نرم‌گیری سن غلات همچنین مکانیزاسیون سمپاش‌ها برای مبارزه موثر به منظور حفظ کمیت و کیفیت محصولات است.

وی با بیان اینکه عملیات ردیابی و پیگیری سن مادر با دقت در حال انجام است تصریح کرد: مبارزه با سن مادر در ۲۳۱ هزار هکتار، مبارزه با علف‌های هرز در ۱۷۶ هزار هکتار و مبارزه با بیماری غلات در ۴۵ هزار هکتار از اراضی استان انجام شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر در مقطع زمانی مبارزه با پوره سن غلات هستیم یادآور شد: در اکثر مزارع مبارزه در حال انجام است تا نرم تعداد سن به دست آید.

وی در بخش دیگر با تأکید بر اینکه ۵۳۵ هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت غلات آبی و دیم است افزود: با توجه به افزایش میزان نزولات جوی که به بیش از ۳۶۵ میلیمتر رسیده و نسبت به بلند مدت ۸ درصد و نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش دارد وضیعت مزارع مناسب ارزیابی می‌شود. 

لاهوتیان در پایان تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۰۰ هزار تن گندم و ۳۰۰ هزار تن جو در استان همدان تولید شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار