جامعه نخبگانی عشایری در فارس تشکیل شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به ظرفیت‌ها و استعداد‌های نخبگان عشایر، خواستار تشکیل جامعه نخبگانی عشایر در این استان شد.

فرشید قاسمی در دیدار با اعضای کمیته کمیته وحد ایل قشقایی در شیراز بر ضرورت استفاده از ظرفیت عشایر در ابعاد مختلف تأکید کرد و افزود: تدوین برنامه راهبردی عشایری، شناسایی استعداد‌های دانش‌آموزان عشایری و تشکیل جامعه نخبگانی عشایر از موضوعاتی است که باید بدان پرداخته شود.

او با بیان اینکه باید عدالت آموزشی برای استفاده از ظرفیت عظیم عشایر برقرار شود تا بتوان از استعداد‌های دانش‌آموزان این حوزه استفاده کرد، افزود: همچنین نیاز به تدوین برنامه راهبردی ۵ ساله آموزش و پرورش عشایری داریم که باید این مهم در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی، کادرسازی را از دیگر نیاز‌های ضروری آموزش و پرورش عشایر دانست و افزود: آنچه در حوزه عشایری مشاهده می‌کنیم، همه ظرفیت عشایر نیست بلکه بخشی از توانمندی‌های دانش‌آموزان عشایری است، لذا اگر عدالت آموزشی به طور کامل محقق شود، شاهد شکوفایی بیشتر فرزندان عشایر خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پایان تأکید کرد: تعامل بیشتر با جامعه عشایری آن هم به صورت مسئله محور را در دستور کار قرار خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار