آزادی ۳۳ زندانی جرائم غیرعمد در دهه کرامت

۳۳ زندانی جرائم غیر عمد در مازندران در طول دهه کرامت از زندان آزاد و به جامعه بازگشتند.

علی استادی مدیرکل زندان‌های مازندران از آزادی تعداد ۳۳ نفر از محکومین مالی جرائم غیرعمد در دهه کرامت خبر داد و گفت: از این تعداد زندانیان آزادشده جرائم غیر عمد ۳۱ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند که با پیگیری پرونده آنان در زندان‌های استان و معرفی این افراد به ستاد دیه در ایام میلاد امام مهربانی‌ها حضرت امام رضا (ع) و دهه کرامت از زندان آزاد و به کانون جامعه بازگشتند.

او افزود: آزادی این افراد با مشارکت نیکوکاران، خیرین و پیگیری ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان مازندران در طول دهه کرامت و با پرداخت بیش از ۵۳ میلیارد ریال مهیا شد و شیرینی آزادی آنان به خانواده‌های آنان اهداء گردید.

استادی گفت: تعداد ۲ پرونده با مشاوره و صلح و سازش در ستاد دیه منجر به آزادی شد و تعداد ۲۸ پرونده زندانیان جرائم غیر عمد در دست اقدام ستاد دیه استان قرار دارد و تلاش‌ها برای آزادی و رهایی آنها از زندان بیش از پیش ادامه دارد.

مدیرکل زندان‌های مازندران افزود: ۶۴۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان چشم انتظار دست سخاوتمند خیرین نیک اندیش هستند و انتظار داریم فعالان اقتصادی، اصناف، مدیران بخش‌های خصوصی و دولتی و متمولین جامعه همگی پای کار آمده و از حمایت و کمک به زندانیان نیازمند واقعی دریغ نورزند.

او ضمن تقدیر از تلاش‌های بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش و شورای حل اختلاف زندان‌ها گفت: از آغاز سال جاری تاکنون تعداد ۶ زندانی محکوم به قصاص نفس نیز با مشاوره و اصلاح ذات البین و بخشش و ایثار اولیای دم منجر به رضایت قطعی و رهایی زندانیان از اجرای حکم قصاص شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.