خانواده‌های قمی دارای فرزند ۲ قلو و بیشتر حمایت می‌شوند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم گفت: خانواده‌های دارای فرزندان ۲قلو و بیشتر که در دهک‌های پایین درآمدی قرار دارند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

لیلا حرمتی گفت: هم اینک در استان قم ۵۸۰ خانواده دارای دوقلو و بیشتر ثبت سامانه شده‌اند که یک خانواده دارای ۴ قلو، ۷۵ خانوار سه‌قلو و ۵۰۰ خانوار دارای فرزندان ۲ قلو از خدمات موردی و مستمر بهزیستی بهره‌مند هستند و طبق قانون تمامی خانواده‌های دارای فرزند دوقلو با دهک درآمدی یک تا پنج و خانواده‌های دارای فرزندان سه‌قلو به بالا دارای دهک درآمدی یک تا هفت شرایط پذیرش و دریافت خدمات از سازمان بهزیستی را داشته و از مستمری ماهانه بهره‌مند می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم افزود: آمار پذیرش در ۱۰۰ روز اول سال ۱۴۰۳ شامل ۷۰ خانواده (۴ خانواده دارای فرزند سه‌قلو و ۶۶ خانواده دارای فرزند دوقلو) می‌باشد که آمار امیدبخشی است و امیدواریم باهمت همه مردم و حمایت‌های موثر مسئولین چالش جمعیتی کشور به‌زودی برطرف گردد.

حرمتی تصریح کرد: بهزیستی از سنوات قبل خدماتی را به خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو ارائه می‌کرد که این خدمت به‌ویژه پس از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و مصوبات مجلس و دولت نمود و رشد بیشتری داشته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم  عنوان کرد: سازمان بهزیستی کشور به‌عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی حمایت‌کننده از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو و باهدف توسعه عدالت اجتماعی و تأمین رفاه اجتماعی این خانواده‌ها و تسهیل حمایت و مساعدت چندلایه به آنها، برنامه حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو را تدوین کرده است که امیدواریم این برنامه با همکاری سایر دستگاه‌ها مسیر خود را طی کند و بتوانیم خدمات پایدارتر و کامل‌تری به این خانواده‌ها ارائه کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار