لاوروف: ناتو برای مطیع نگه داشتن اروپاست

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا به ناتو نیاز دارد تا کشور‌های اروپایی را زیر سلطه خود نگه دارد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در نشستی درخصوص وضعیت اوکراین گفت که آمریکا به ناتو نیاز دارد تا اروپا را در موقعیتی مطیع نگه دارد.

براساس گزارش آر تی، وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: اکنون با اطمینان می‌توان گفت که دلیل حفظ ناتو، تمایل قاطع آمریکا به حفظ آن به عنوان ابزاری برای کنترل اروپا است.

به گفته او، به همین دلیل است که ده‌ها پایگاه نظامی آمریکایی در آلمان به منظور مطیع نگه داشتن اروپا وجود دارد و این کار از جمله برای اینکه آلمانی‌ها ساکت بمانند نیز است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در واکنش به درخواست ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو برای رفع محدودیت‌های اعمال شده در حملات نیرو‌های مسلح اوکراین به خاک روسیه توسط تسلیحات غربی، گفت که ناتو به سمت سرخوشی نظامی می‌لغزد.

روابط روسیه و ناتو از هر زمانی متلاطم‌تر است. از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا «پمپاژ» تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و اعلام کرده که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها میان روسیه و اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

از سویی دیگر به تازگی ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از کشورهای عضو این ائتلاف خواست تا محدودیت‌های مربوط به حملات اوکراین با سلاح‌های غربی به اهدافی در عمق خاک روسیه را لغو کنند. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار