ساخت ۱۷۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان غربی گفت: برای جبران کمبود فضا‌های آموزشی ۱۷۰۰ کلاس درس در استان در دست احداث است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در حاشیه  بیست و ششمین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز استان که  با هدف تکریم خیران، با حضور مسئولان استانی و شهرستان در سالن مجتمع خیریه بوتراب  خوی برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران با تقدیر از خیران خویی گفت: در زلزله‌های خوی ۵۳ باب مدرسه در این شهرستان احداث یا بازسازی شده که در نوسازی و احداث ۵۰ درصد آنها خیران نقش داشتند.

پیام صدقی افزود: برای بازسازی مدارس زلزله زده خوی بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود.

وی از احداث یک هزار ۷۰۰ کلاس درس در استان خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود امسال در صورت تخصیص اعتبار ۵۰۰ کلاس درس دردست ساخت تا آغاز سالتحصیلی جدید و ۴۰۰ کلاس درس نیز در دهه فجردر استان به بهره برداری می‌رسند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی سرانه فضا‌های آموزشی در کشور را ۵ و ۲ دهم متر مربع اعلام کرد و گفت: این سرانه در استان ۴ و ۲ دهم متر مربع است تلاش می‌شود در برنامه هفتم توسعه با تعریف طرح‌های جدید توسعه فضا‌های آموزشی شتاب گیرد وبه سرانه کشوری نزدیک تر شود.

صدقی خاطر نشان کرد: امروز ما در نوسازی مدارس، اندیشه تغییر بنیادی ساخت واحد‌های کوچک آموزشی را به ساخت مجتمع‌های بزرگ چند منظوره دنبال می کنیم.

شهرستان خوی پیشتاز در عرصه جذب و هدایت خیرین مدرسه ساز در استان است

مدیرکل نوسازی مدارس استان اذعان کرد: شهرستان خوی در امر مدرسه سازی بسیار فعال بوده و از نظر عمل خیر مدرسه سازی رتبه اول استان را داراست که این امر شایسته تقدیر و ستایش است.

وی افزود؛ در حال حاضر در شهرستان خوی ۱۴ پروژه در حال احداث داریم که از محل اعتبارات استانی مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان برای این ۱۴ مدرسه اختصاص یافته است.

مختار تکاور رئیس مجمع خیران مدرسه ساز شهرستان خوی در جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز استان گفت: خیران شهرستان از بدو تاسیس این مجمع ۱۳۷ باب مدرسه را با ۶۸۱ باب کلاس در احداث و تحویل آموزش و پرور شده اند.

وی با بیان اینکه خیران خویی ساخت ۳۶ باب مدرسه با ۱۷۹ کلاس درس را در دست اقدام دارند تصریح کرد: به زودی ۷ باب مدرسه خیرساز با ۲۲ کلاس درس در شهرستان خوی به بهره برداری می‌رسد.

تکاور افزود: خیران خویی ساخت ۲۶ باب مدرسه با ۱۴۷ کلاس درس را نیز تعهد کرده اند.

در این جشنواره که با حضور خیران مدرسه ساز در برگزار شد با اهدای لوح و تندیس از ۲۰۰ نفر از خیران و همیاران مدرسه ساز این شهرستان تجلیل شد.

بیست و ششمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز شهرستان خوی با هدف تکریم و تقدیر از خیرین و توسعه فرهنگ مشارکت خیرین مدرسه ساز با حضورمدیر کل نوسازی، امام جمعه، فرماندار خوی، مدیر آموزش و پرورش، اعضای مجمع خیرین و مسئولین استانی و شهری در محل سالن اجتماعات بوتراب شهرستان خوی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.