از ابتدای امسال تا ۸ خرداد؛

بانک مرکزی ۱۱.۷ میلیارد دلار تامین ارز برای واردات کالا انجام داده است + فیلم

سخنگوی مرکز مبادله گفت: از ابتدای امسال تا ۸ خرداد بانک مرکزی جمعا حدود ۱۱.۷ میلیارد دلار تامین ارز برای واردات کالا‌های مختلف انجام داده است.

اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله در گفت‌وگو با خبر ۱۴ گفت: امروز ۹ خرداد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران قیمت حواله دلار ۴۲ هزار و ۹۵ تومان و قیمت اسکناس دلار ۴۵ هزار و ۸۴ تومان بود. همچنین حواله یورو ۴۵ هزار و ۷۹۵ تومان و نرخ اسکناس یورو ۴۹ هزار و ۴۶ تومان مورد معامله قرار گرفت.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ۸ خرداد جمعا حدود ۱۱.۷ میلیارد دلار بانک مرکزی تامین ارز برای واردات کالا‌های مختلف انجام داده که از این میزان ۲.۹ میلیارد دلار برای کالا‌های اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است. برای کالا‌های تجاری و بازرگانی هم ۶.۳ میلیارد دلار تامین ارز صورت گرفته است. در سرفصل واردات در مقابل صادرات هم حدود ۲ میلیارد دلار تامین ارز انجام شده است.

او می‌گوید: اگر شاخص میانگین موزون نرخ ارز را برای کالا‌های وارداتی مورد توجه قرار دهیم یعنی آنچه که در ۳۰ روز گذشته به طور میانگین بانک مرکزی برای آن تامین ارز انجام داده برای این‌حجم از واردات در سرفصل دلار حدود ۳۷ هزار و ۱۱۸ تومان نرخی است که تامین ارز انجام داده است. در سرفصل کالا‌های اساسی و کشاورزی حدود ۳ میلیارد دلار بانک مرکز تامین ارز انجام داده است.

خبرنگار: کیمیا قلی پور

برچسب ها: بانک مرکزی ، نرخ ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار