فعالیت ۴۳ مرکز خرید تضمینی گندم در اصفهان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: ۴۳ مرکز برای خرید تضمینی گندم در استان فعال است و بهای گندم خریداری شده از کشاورزان در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی اصفهان با اشاره به فعالیت ۴۳ مرکز خرید تضمینی گندم در اصفهان  گفت: ۲ سیلوی ملکی در کاشان و ابتدای ورودی شهر بهارستان، چهار کارخانه آردسازی و ۳۷ مرکز تعاون روستایی در سطح استان اصفهان آماده خرید تضمینی گندم کشاورزان است.

محسن ضیایی با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۵ اردیبهشت امسال، افزود: حدود ۲ هزار و ۷۰۰ تُن گندم تاکنون از کشاورزان شهرستان‌های کاشان، اردستان و هرند خریداری و ۸۰۰ تُن آن به کارخانه‌های آرد سازی حمل شده است.

او ارزش گندم خریداری شده  را حدود ۴۷۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: قیمت تعیین شده توسط دولت برای خرید هر کیلوگرم گندم حدود ۱۷۵ هزار ریال (۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان) است.

ضیایی با بیان اینکه گندم خریداری شده پس از جمع آوری از مراکز خرید در اسرع وقت به کارخانه‌ها و سیلو‌های دولتی حمل می‌شود تا از وارد شدن هر گونه آسیب به آنها جلوگیری شود، گفت: گندم خریداری شده از ابتدای فصل خرید تاکنون توسط ۳۰۰ کشاورز و با ۵۵۰ محموله جمع آوری شده است.

او خاطرنشان کرد: کشاورزان گندمکاری که قصد تحویل محصولات خود به دولت را دارند باید قبل از برداشت به مراکز خدمات کشاورزی محل مورد نظر مراجعه و نسبت به ثبت مشخصات شناسنامه و میزان سطح کشت خود در سامانه «پهنه‌بندی» وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.