ادارات ملزم به تأمین ۲۰ درصد برق از طریق نیروگاه خورشیدی هستند

فرماندار شهرستان سربیشه گفت: باید ادارات شهرستان، ۲۰ درصد از برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه خورشیدی تأمین کنند.

لکزایی فرماندار شهرستان سربیشه در جلسه شورای پدافند غیرعامل با موضوع مدیریت مصرف و گذر از پیک برق سال ۱۴۰۳ ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای خدمت به ویژه سیدالشهدای خدمت آیت‌الله رئیسی گفت: دولت سیزدهم بعد از استقرار به خوبی توانست مصرف انرژی‌های مختلف از قبیل برق، گاز و آب را مدیریت کند تا مردم دچار مشکل در این زمینه‌ها نشوند.

او ضمن تأکید بر مدیریت مصرف برق در سطح ادارت، بخش کشاورزی و صنایع شهرستان افزود: در چند سال گذشته برای اینکه مردم و خانواده‌ها دچار خاموشی برق نباشند دولت تصمیم بر کاهش مصرف برق در بخش صنایع را اتخاذ کرد که بدون خاموشی برق برای خانواده‌ها سپری شد.

لکزایی اظهار کرد: بر اساس قانون، ادارات می‌بایست برق مصرفی آنها طی ساعات کاری امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۰ درصد کاهش پیدا کند و در ساعات غیر کاری باید ۶۰ درصد نسبت به ساعات کاری کاهش یابد و امسال اگر اداره‌ای بیش از حد تعیین شده مصرف برق داشته باشد به صورت خودکار برق آن نیز قطع خواهد شد.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه بر اساس قانون ۲۰ درصد برق ادارات باید از طریق نیروگاه خورشیدی و پنل‌های خورشیدی تأمین شود، تصریح کرد: این مهم به عنوان یک مصوبه و از خود فرمانداری و بخشداری مرکزی آغاز و اعتبارات آن در کمیته برنامه‌ریزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همه ادارات شهرستان ملزم به رعایت آن هستند.

او با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: باید قبل از روز انتخابات محل شعب اخذ رأی به مدیریت توزیع برق شهرستان معرفی شود تا کارشناسان مدیریت برق نسبت به بروز مشکلات احتمالی اقدام لازم را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار