مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

انتخاب فارس به عنوان استان معین بازاریابی گردشگری کشور‌های حوزه خلیج فارس، عراق و تاجیکستان

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: فارس به عنوان استان معین کشور، برای بازاریابی گردشگری کشور‌های حوزه خلیج فارس، عراق و تاجیکستان انتخاب شد.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز چهار شنبه ۹ خرداد ماه، در آیین معارفه سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه با اجرای برنامه هایی، توانمندی‌های کشور را با اولویت استان فارس در کشور‌های حوزه خلیج فارس، عراق و تاجیکستان معرفی خواهیم کرد، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌ها مقرر شده تور‌های آشناسازی (فم تور) برای فعالان گردشگری کشور‌ها از جمله عراق اجرا شود.

 او گفت: در حال حاضر فارس جزو کارگروه‌هایی است که به بازاریابی در کشور‌های روسیه و چین، مشغول خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، بر لزوم توسعه گردشگری در همه شاخه‌ها به ویژه گردشگری مذهبی در این استان تاکید کرد و با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به مباحث گردشگری و نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع)، اجرای کمپین «مثلث کرامت نور» را یکی از برنامه‌ها و ایده‌های مهم برای توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی این استان به ویژه شهر شیراز برشمرد.

او افزود: این طرح با محوریت ۳ قطب مشهدالرضا، حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم و حرم حضرت شاهچراغ (ع) اجرا می‌شود تا بتوانیم در جذب زائران داخلی و خارجی توفیق بیشتری داشته باشیم.

ثابت اقلیدی ادامه داد: در فاز نخست اجرای کمپین «مثلث کرامت نور» توسعه گردشگری مذهبی داخلی را دنبال خواهیم کرد و در فاز بعدی به معرفی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در کشور‌های شیعه می‌پردازیم که در بعد خارجی به صورت پایلوت، کشور لبنان را مدنظر قرار دادیم تا برای شیعیان لبنانی که به مشهد سفر می‌کنند تور‌های آشناسازی برگزار کنیم و میزبان اتباع لبنانی در شهر شیراز باشیم.

در این مراسم، محسن ضیایی به عنوان سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس معرفی شد.

از جمله سوابق اجرایی و اداری محسن ضیایی می‌توان به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، معاون سرمایه گذاری، مدیر حوزه مدیرکل و مشاور و رئیس اداره امور اداری و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شیراز، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان مرودشت، معاون فرمانداری بندرعباس، مشاور و مسئول امور عمومی معاونت میراث فرهنگی کشور اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار