آتش سوزی پنج هکتار از مزارع و زمین‌های کشاورزی مسیر جاده میاندار

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : پنج هکتار از مزارع و زمین‌های کشاورزی مسیر جاده میاندار این شهرستان دچار آتش‌سوزی شد.

جبار ولی‌پور مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : بر اثر این آتش‌سوزی پنج هکتار شامل سه هکتار مزرعه گندم دیم و ۲ هکتار از پسماند‌های کشاورزی (جار) در مسیر جاده میاندار این شهرستان دچار آتش سوزی شد.

وی اظهار کرد: دلیل وقوع این آتش سوزی در دست بررسی است و بلافاصله با شروع آتش سوزی با سرعت عمل کشاورزان، دستگاه‌های امدادی و ماشین آلات اطفای حریق که به محل اعزام شدند آتش پس از یک ساعت مهار شد.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب اضافه کرد: این اولین مورد آتش سوزی طی امسال در اراضی و زمین‌های کشاورزی این شهرستان است و در راستای اقدام‌های پیشگیرانه با برگزاری کلاس‌های ترویجی آموزش‌های لازم به کشاورزان ارائه شده تا از آتش زدن پسماند‌های کشاورزی پس از عملیات برداشت به منظور انجام کشت دوم خودداری کنند، چون علاوه بر سرایت آتش به منابع طبیعی و دیگر مزارع کشاورزی و خسارت وارده، منابع غنی خاک را نیز از بین می‌برد و باعث فقیر شدن خاک می‌شود.

ولی‌پور ادامه داد: طبق قانون آتش زدن پسماند‌های کشاورزی ممنوع است و در صورت مشاهده طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود از این رو کشاورزان پس از پایان برداشت محصول با شخم زدن زمین‌ها آن را برای کشت دوم آماده کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.