بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش بود.

بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی بار دیگر وارد روند نزولی شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی درپی نگرانی پیرامون در خواست بنزین در آمریکا شاهد کاهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با ۶۲ سنت کاهش، به ۸۳ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با کاهش ۶۰ سنتی، ۷۹ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

نگرانی درباره میزان تقاضا برای بنزین در آمریکا باعث کاهش بهای بنزین به پایین‌ترین حد خود در دو ماه اخیر شد. 

با این حال، داده‌های آماری امیدوار کننده‌ای درباره تقاضای انرژی در چین به عنوان بزرگترین وارد کننده سوخت فسیلی در جهان ارائه شده است. صندوق بین المللی پول برآورد کرده است میزان رشد اقتصادی چین در سال جاری میلادی به ۵ درصد برسد که از پیشبینی ۴.۶ درصدی پیشین بالاتر است. 

این امر بدان معناست که تقاضای نفت از سوی چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت خام در بازار جهانی شاهد افزایش خواهد بود. با این حال، شرایط فعلی در بازار جهانی تحت تاثیر عوامل سیاسی و نیز عوامل اقتصادی همانند عدم کاهش نرخ بهره در آمریکا قرار دارد. 

پیشبینی می‌شود کشور‌های عضو اوپک پلاس در نشست مجازی روز یکشنبه هفته آتی خود کاهش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای داوطلبانه نفت را بار دیگر برای تنظیم بازار تمدید کنند که خبری مثبت برای افزایش بهای نفت در روز‌های آتی به شمار می‌رود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار