۲۱ طرح حمایتی از حوزه گردشگری مصوب شد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۲۱ طرح حمایتی از حوزه گردشگری در دوره دولت سیزدهم به تصویب رسید.

شالبافیان  در آیین رونمایی از پوستر رویداد بین‌المللی راه ابریشم و افتتاح دبیرخانه مرکز بین‌المللی جاده ابریشم در سمنان با محوریت «راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها» گفت: در زمان رییس جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی یهزار و ۶۱۰ طرح افتتاح شد و ۸۱ طرح با پیشرفت ۸۰ درصد و حجم سرمایه گذاری ۹۷ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطر نشان کرد: گردشگری در گفتمان آیت‌الله رئیسی جای گرفت و این شهید معظم در زمینه کاهش حوادث و سوانح جاده ای نکات مهمی ارایه کرد.

وی با اشاره به میزبانی سمنان در برگزاری نخستین همایش بین‌المللی گردشگری سمنان، راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها گفت: باید از ظرفیت های این همایش در راستای معرفی سمنان و قابلیت‌های گردشگری آن در داخل و خارج از کشور استفاده کرد.

شالبافیان با بیان اینکه برگزاری این همایش در زمینه تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه گردشکری نیز موثر است، اظهار کرد: در کنار برگزاری این همایش می‌توان تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌هایی که در مسیر جاده ابریشم هستند نیز منعقد کرد تا همکاری‌های دانشگاهی نیز توسعه یابد.

 

همچنین شهردار سمنان و رییس مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان با بیان اینکه شهر سمنان افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ سال قدمت دارد گفت: سالانه ۱۷ میلیون مسافر و زائر از استان سمنان عبور می کنند، اما این استان بهره کافی را از این ظرفیت نبرده است.

حسین موسوی با اشاره به میزبانی سمنان در برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردشگری سمنان، راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها گفت : با برگزاری این کنفرانس ، سمنان می تواند چشم اندازی را به صورت جهانی ایجاد کند و اتفاقات خوبی را برای سمنان به همراه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار