راه اندازی دوره کارشناسی ارشد فرش در دانشگاه شهرکرد

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: دوره کارشناسی ارشد فرش با گرایش طراحی در این دانشگاه راه اندازی شد.

آقای پیرعلی اظهار داشت: دانشگاه شهرکرد از مهرماه سال ۱۴۰۳ پذیرای دانشجویان این رشته با ظرفیت ۱۰ نفر خواهد بود و در حال حاضر کارشناسی ارشد فرش گرایش طراحی فقط در دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز دایر است.

وی افزود: فرش یکی از بهترین ابزار‌ها برای انتقال فرهنگ ایرانی به سایر نقاط جهان است، در بعد اقتصادی نیز علاوه بر اشتغال‌زایی و تأمین نیاز داخل، صادراتش به کشور‌های دیگر در بهبود اقتصاد، تأثیر بسیار مثبتی دارد.

پیرعلی ضافه کرد: استان چهارمحال و بختیاری با تنوع فرهنگی و هنری خود یکی از مناطق باسابقه در زمینه تولید فرش به‌ خصوص در حیطه سبک روستایی و عشایری در کشور است که تولیداتش به لحاظ مرغوبیت و تنوع طرح، نقش و رنگ، معروفیت بین‌المللی دارد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: دوره کارشناسی ارشد فرش با گرایش طراحی یکی از دوره‌های آموزش‌عالی است که فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند در حوزه‌های مختلف فرش سطح علمی و عملی (مدرس، پژوهشگر، طراح، تولیدکننده و صادرکننده) در مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی مربوطه فعالیت کنند.

پیرعلی بیان داشت: دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان دانشگاه شهرکرد از سال ۱۳۸۰ تا‌کنون پذیرای دانشجویان رشته فرش با گرایش‌های طراحی، مرمت و بافت و رنگرزی از سراسر کشور بوده است.

وی ادامه داد: خروجی این آموزش‌ها کسب مقام‌های اول تا سوم المپیاد‌های کشوری، جشنواره‌های بین‌المللی و ملی، پذیرفته شدن در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و حضور در بازار کار بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار