افتتاح هفتگی مدارس در استان اردبیل آغاز شد

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: قرار است هر هفته یک مدرسه در سطح استان افتتاح شده و یا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

سیدکمال الدین میرجعفریان امروز در آیین بهره برداری از یک واحد آموزشی در شهرستان گرمی با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی گفت: در دولت سیزدهم به بحث مدرسه‌سازی و افزایش سرانه فضا‌های آموزشی در استان اردبیل توجه جدی شده است.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: قرار است در مدت چهار سال آینده ۲ هزار کلاس درس جدید با استفاده از ظرفیت خیرین، اعتبارات ملی، استانی و طرح مولدسازی احداث شود که تعدادی از این واحد‌ها در شهرستان مرزی و محروم گرمی اجرا خواهد شد.
به گفته او، تلاش بر این است تا با تعادل بخشی و ایجاد توازن منطقه‌ای بتوانیم در شهرستان گرمی و انگوت سرانه فضای آموزشی را ارتقا داده و شرایط مناسبی را برای تحصیل دانش‌آموزان مهیا کنیم.
مدیرکل کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این آیین گفت: در شهرستان گرمی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی با همراهی خیرین و استفاده از ظرفیت منابع ملی، استانی و مولدسازی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود که تا مهرماه امسال، تعداد زیادی از این واحد‌های آموزشی در حال احداث تکمیل و تحویل آموزش‌وپرورش شود.
بهزاد محمدی خلفلو با اشاره به آغاز عملیات احداث مدرسه ۶ کلاسه شهید تندگویان شهرستان گرمی از سال ۱۳۹۸ افزود: روند اجرایی این پروژه کند بود و در سفر پارسال استاندار اردبیل و دیدار‌های مردمی تأکید شد که این واحد آموزشی در سریع‌ترین زمان آماده بهره‌برداری شود که این مدرسه در بهمن‌ماه تحویل آموزش‌وپرورش شده و امروز به طور رسمی افتتاح شد.
او زیربنای این مدرسه را ۸۰۰ مترمربع با محوطه‌سازی مناسبو اعتیار هزینه شده برای احداث آن را ۷۵ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: در این مدرسه هم اکنون ۱۸۰ دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.