مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از اختصاص هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد کسب و کار‌های خانگی در استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

محسن مولوی اظهار داشت: مشاغل خانگی یا کسب‌وکار خانگی به فعالیت‌هایی که توسط افراد در فضای مسکونی انجام می‌شود و بدون ایجاد مزاحمت برای واحد‌های مسکونی همجوار منجر به تولید کالا یا عرضه‌ی خدماتی که قابل عرضه در بازار باشد، اطلاق می‌شود.

وی افزود: فعالان کسب و کار خانگی به صورت کارمزدی برای کارفرمایی خارج از منزل، تامین مواد اولیه برای بازار، تولید کالا برای بازار، پشتیبانی برای اشخاص حقیقی یا حقوقی، خوداشتغالی و کسب‌وکار مجازی و در بستر اینترنت فعالیت دارند.

مولوی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ برای راه‌اندازی انواع کسب و کار‌های خانگی در استان یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در مرحله اول به استان اختصاص یافته است که این مبلغ را در دومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال در بین شهرستان‌های دوازدگانه استان توزیع و ابلاغ شده است.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، این تسهیلات در ۲ بخش مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان پرداخت می‌شود که در بخش مستقل سقف پرداخت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (۱۵۰میلیون تومان) و در بخش پشتیبان تا سقف ۴۰ میلیارد ریال (چهار میلیارد تومان) قابل پرداخت است و نرخ تسهیلات چهار درصد و بازپرداخت تسهیلات پرداختی هفت ساله است.

مولوی بیان داشت: کسب و کار‌های خانگی یکی از مهمترین راهکار‌ها برای توسعه کارآفرینی خانوادگی است و از این طریق می‌توان اعضای خانواده را در فعالیت‌های اقتصادی خرد و کوچک مشغول به فعالیت کرد و هر خانه را تبدیل به یک کارگاه اشتغالرا تبدیل کرد.

وی گفت: پس از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و گذشت ۲ ماه از زمان دریافت تسهیلات بر نحوه هزینه کرد تسهیلات نیز نظارت خواهد شد و چنانچه طرح اشتغالزا فعال نباشد و مجری تسهیلات دریافتی را در غیر از طرح اشتغالزا و برای موضوع دیگری هزینه کند بدون شک تسهیلات پرداختی را برگشت خواهد شد و تسهیلات را با نرخ سود آزاد برگشت داده می‌شود.

وی ادامه داد: پارسال بیش از شش هزار و ۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی در سطح استان صادر شد و مبلغ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به بیش از هزار و ۸۵۰ نفر از متقاضیان راه اندازی انواع مشاغل خانگی در سطح مناطق روستایی و شهری استان پرداخت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار