هزینه ۷۰ میلیارد دلاری جنگ برای بودجه صهیونیست‌ها در ۲۰۲۵

رئیس بانک مرکزی اسرائیل اعلام کرد علاوه بر هزینه‌هایی که تاکنون به اقتصاد این رژیم وارد شده است، جنگ در سال آینده نیز حدود ۷۰ میلیارد دلار برای بودجه این رژیم هزینه خواهد داشت.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از امیر یارون، رئیس بانک مرکزی این رژیم نوشت که جنگ جاری در غزه در طول سال ۲۰۲۵ حدود ۷۰ میلیارد دلار برای بودجه رژیم صهیونیستی هزینه خواهد داشت.

براساس گزارش النشره، این در حالی است که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه از ۷ اکتبر در بحبوحه انتقاد‌های بین المللی از این رژیم و درخواست آتش بس در نوار غزه که از یک فاجعه انسانی با افزایش تلفات غیرنظامی رنج می‌برد، ادامه دارد.

علاوه بر این، گروه‌های فلسطینی به عملیات نظامی خود علیه نیرو‌ها و خودرو‌های ارتش صهیونیستی در غزه ادامه می‌دهند که در این عملیات ارتش اشغالگر متحمل خسارات سنگینی شده است.

شایان ذکر است رژیم صهیونیستی پس از آغاز حملات خود به غزه، هزینه‌های اقتصادی بسیاری را متحمل شد که آخرین مورد آن، کاهش رتبه اعتباری از طرف موسسه اعتبارسنجی مودیز برای اولین بار در حدود ۳۰ سال گذشته بود. کاهش رتبه اعتباری حکایت از عمق بحران اقتصاد رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ و افزایش کسری بودجه عمومی و بدهی بالا در این رژیم است.

از سویی دیگر از آغاز جنگ تا کنون شرکتی در سرزمین‌های اشغالی آغاز به کار نکرده است و حدود ۵۷ هزار شرکت نیز که عمده آن‌ها شرکت‌های کوچک هستند، در سال ۲۰۲۳ تعطیل شده‌اند که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۳۵درصدی میزان تعطیلی شرکت‌ها نسبت به سال قبل است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
سال آینده انشالله رفتی توزمین فروزمین بسته شده اگه زمینم‌شماجنایتکاران وحشی راقبول کنه البته
آخرین اخبار