معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان:

هر گونه طرح در حریم و بستر رودخانه‌ها نیازمند مجوز آب منطقه‌ای است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: اجرای هرگونه طرح در بستر و حریم رودخانه‌ها نیازمند مجوز از شرکت آب منطقه‌ای همدان است.

مرتضی احمدی رحمت با بیان اینکه مرحله اول آزادسازی رودخانه عباس آباد به طول ۲۱۵۰ متر در سال گذشته انجام شد، گفت: ادامه آزادسازی نیز در اولویت شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد و پس از انجام فرایند‌های اداری و قانونی لازم شروع خواهد شد. 

او هدف از آزادسازی رودخانه‌های استان را رفع مخاطرات ناشی از سیلاب و تصرفات غیر قانونی به حریم و بستر رودخانه‌ها بیان کرد. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه آزاد سازی رودخانه‌ها و رفع موانع موجود باید با نظارت کارشناسان این شرکت انجام گردد، گفت: در خصوص اجرای طرح پیاده راه سازی در مجاورت رودخانه‌ها بدون رعایت ضوابط ایمنی و فنی، از جانب شرکت آب منطقه‌ای قابل پذیرش نمی‌باشد. 

مرتضی احمدی رحمت با بیان اینکه تا به امروز هیچ سرمایه گذار یا ارگانی، طرحی در خصوص ساماندهی رودخانه عباس آباد و توسعه فضای سبز و گردشگری به این شرکت ارائه نداده است، گفت: در صورتی که قصد اجرای هرگونه طرح در حریم و یا بستر رودخانه عباس آباد وجود دارد می‌بایست مطالعات ساماندهی رودخانه مطابق با کلیه ضوابط فنی و حقوقی انجام و جهت بررسی به شرکت آب منطقه‌ای ارسال گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار