کدام هنرمندان ممنوع الکار از دولت شهید رئیسی مجوز فعاليت گرفتند؟

در این خبر به معرفی هنرمندان ممنوع الکاری که در دولت رئیس جمهور شهید مجوز فعالیت گرفتند خواهیم پرداخت.

آرمین زارعی خواننده کشورمان، مرتضی عقیلی هنرمند قدیمی سینما و عباس قادری خواننده قدیمی سه هنرمندی هستند که در دولت‌های  قبل ممنوع الکار شده بودند اما این هنرمندان در دولت سیزدهم به رئیس جمهوری شهید سید ابراهیم رئیسی مجدد به فعالیت پرداختند و پرونده ممنوع الکاری آن‌ها بسته شد.

البته باید از تلاش‌های محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهمیت این مسئول دولتی به هنرمندان چشم پوشی نکرد؛ زیرا وزارت ارشاد و سازمان سینمایی برای فالیت برخی از هنرمندان همکاری خوبی داشته‌اند و  اصحاب فرهنگ و هنر را تنها نگذاشتند.

 شهید سید ابراهیم رئیسی در جلسه رای اعتماد به محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهتمام دولت سیزدهم به پاسداری از آزادی و حقوق هنرمندان سخن گفت و سه سال است که از  روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم می‌گذرد و ما در این دوره شاهد کمترین توقیفات فیلمی در کارنامه فعالیت وزارت ارشاد و سازمان سینمایی هستیم.

 آرمین زارعی یا همان آرمین 2afm قدیمی، برای اولین‌بار در دولت مردمی سیزدهم مجوز کنسرت گرفت و در چهار سانس اجرا، شش هزار مخاطب و بیش از سه میلیارد تومان فروش بلیت داشت.

آرمین زارعی معروف به آرمین که پیش‌تر با نام آرمین ۲AFM شناخته میشد، خواننده و ترانه‌نویس کشورمان است که در ژانرهای موسیقی رپ، موسیقی تلفیقی و پاپ فعالیت می‌کند. زارعی فعالیت خود را در سال ۱۳۸۶ آغاز کرد و  از ابتدای فعالیت خود در موسیقی تا سال ۱۳۹۵ بدون مجوز از سوی نهاد‌های دولتی در ایران، موسیقی منتشر کرد. وی در حالی که بیش از سه‌سال از عدم فعالیتش گذشته بود سرانجام در اسفند ۱۳۹۸، نخستین ترانه خود را با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرد.

 مرتضی عقیلی هنرمند قدیمی سینمای کشورمان پس از چهل سال ممنوعیت و دوری از بازیگری و فعالیت هنری اش، با نمایش «فلزات چکش‌خوار» روی صحنه تئاتر حاضر شد.

همچنین عباس قادری خواننده قدیمی کشورمان هم نیز با بیش از چهار دهه ممنوعیت از فعالیت هنری سرانجام با حضور و اجرای موسیقی در فیلم سینمایی«شهرهرت» مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان سینمایی را دریافت کرد.

شایان ذکر است که محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیستم دی ماه ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه دولت درباره بازگشت و فعالیت معین (نصرالله معین نجف‌آبادی) درایران گفت: معین (خواننده) می‌تواند به ایران برگردد و برای دریافت مجوز هم مانند سایر خوانندگان روال قانونی را طی خواهد کرد.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار