مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شهید جمهور حامی و تکیه گاه تحقق عدالت فرهنگی در کشور بود

رمضانی چابک گفت: شهید جمهور حامی و تکیه گاه تحقق عدالت فرهنگی در کشور بود.

مهدی رمضانی چابک در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و شهدای خدمت، اظهار کرد: مهمترین شعار دولت شهید جمهور در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، تحقق عدالت فرهنگی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم قائل به تحقق موضوع عدالت فرهنگی در متن جامعه و صحنه اجرایی است، ابراز کرد: شهید آیت الله رئیسی، بزرگترین حامی و تکیه گاه در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه کشور بودند و در مباحث فرهنگی و هنری همواره حمایت قاطع داشتند.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی بر این باور بودند که حوزه فرهنگ و هنر باید از هر گونه تعرض و محدودیت سلیقه ای، مبرا باشد، افزود: در دولت سیزدهم تلاش شد که حوزه تخصصی فرهنگ و هنر با مرجعیت دستگاه حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره و دامن پاک هنرمندان به محدودیت‌های سلیقه‌ای محدود نشود.

رمضانی چابک گفت: در طول مدت سه سال دولت سیزدهم، یک فضای پرنشاط، آرام و با کمترین محدودیت سلیقه‌ای تجریه شد و قانون و خط قرمز‌هایی که قانون مشخص کرده، ملاک بود.

وی بیان کرد: در این مدت، تحقق عدالت فرهنگی در سطح شهرستان‌های مختلف کشور دنبال شد و امسال برای اولین بار اعتبارات خاصی در اختیار روسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرار گرفت و این توجه به شهرستان‌های برای اولین بار در سطح کشور روی داد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های مختلف کشور بیش از ۳۰ برابر به طور متوسط افزایش یافت، افزود: حضور مردم در فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این دولت به منصه ظهور رسید.

در این آیین از تلاش‌های علی هوشمند قدردانی و علی هلشی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.