پوشش ابرها در آسمان زنجان افزایش می‌یابد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: از بعدازظهر امروز پوشش ابرها در آسمان مناطق مختلف استان افزایش یافت.

سلطانی گفت: در ساعات آینده وزش باد در ارتفاعات و مناطق کوهستانی با بارش‌های محلی همراه می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا /جمعه/ و روز شنبه هفته آینده شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد شد، اظهار داشت: اولین روز هفته آینده سرعت وزش باد افزایش می یابد و در برخی مناطق به حد نسبتا شدید می رسد.

سلطانی ادامه داد: تا روز شنبه همچنان هوای گرمی در استان حاکم خواهد بود و روز یکشنبه دمای استان کاهشی می شود و هم استانی ها هوای خنکی را احساس خواهند کرد.

وی یادآور شد: دمای فعلی شهر زنجان ۱۹ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۰ و ۳۰ درجه، ابهر ۱۳ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۵ و ۳۱ درجه، آب‌بر ۱۹ و ۳۶ درجه، قیدار ۱۲ و ۲۷ درجه، سلطانیه ۹ و ۲۹ درجه و ماهنشان ۱۶ و ۳۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.