پزشکی قانونی بازوی قضاوت است

دادستان کرمان گفت: پزشکی قانونی نقش مهمی در فرآیند دادرسی، تنویر و تجزیه و تحلیل ابهامات برای قضات دارد.

دادستان کرمان گفت: نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است و نقش مهمی در فرآیند دادرسی، تنویر و تجزیه و تحلیل ابهامات برای قضات دارد. 

مهدی بخشی امروز با حضور در پزشکی قانونی استان ضمن نظارت بر نحوه خدمات رسانی و فعالیت بخش‌های مختلف این مجموعه، موانع و مشکلات موجود را مورد بررسی قرار داد.

وی تصریح کرد:  با تاکید بر نقش و جایگاه پزشکی قانونی به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضایی در کشف جرم و غیر قابل انکار بودن اهمیت استناد به ادله علمی پزشکی قانونی در شناسایی مجرم و نقش آن در تشخیص دعاوی کیفری بیان کرد: پزشکی قانونی با دارا بودن قسمت‌های تخصصی و با تکیه بر تجزیه و تحلیل دلایل مکشوفه و تحصیل دلایل، می‌تواند کمک قابل توجهی به بازپرسان در مراحل رسیدگی داشته باشند.
 
این مقام عالی قضایی در استان با اشاره به نقش مهم پزشکی قانونی در فرآیند دادرسی و تنویر، تجزیه و تحلیل ابهامات پزشکی برای قضات عنوان داشت: پزشکان قانونی با حضور در فرآیند کیفری، دادرسی عادلانه را تحقق بخشیده و ضمن رفع ابهام از مسائل تخصصی در مرحله محاکمه، اجرای مجازات‌ها را نیز سهولت می‌بخشند و در این میان سرعت و دقت در بررسی پرونده‌ها می‌تواند در کاهش اطاله دادرسی مؤثر واقع شود.

 آمیان رییس پزشکی قانونی کرمان نیز گفت: حمایت دادستان مرکز استان کرمان از پزشکی قانونی در این سال‌ها باعث افزایش اعتماد به نفس همکاران در مواجهه با پرونده‌های پیچیده کارشناسی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار