تب دانگ در فارس قربانی گرفت

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: یک فوتی و ۸ مورد ابتلا به بیماری تب دانگ در لارستان ثبت شده است.

حسن فزونی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان، اظهار کرد: تب دانگ بیماری ویروسی که عامل انتقال آن از پشه آئدس مهاجم (اجیپتی و آلبوپیکتوس) به انسان است و  در چند روز گذشته، ۸ مورد ابتلا و یک مورد فوتی در لارستان ثبت شده است.

او گفت: علائم این بیماری که ۴ تا ۶ روز پس از عفونت آغاز می‌شود و تا ۱۰ روز ادامه دارد شامل تب ناگهانی، سردرد‌های شدید، درد پشت چشم، درد شدید مفصل و عضله، خستگی، استفراغ، بثورات پوستی، خونریزی خفیف بینی و لثه، کاهش پلاکت خون، لکه‌های خونی زیر پوست، نبض ضعیف و افت فشار خون است.

 فزونی با بیان اینکه موارد شناسایی شده از مسافران کشور امارات هستند، ادامه داد: مسافران کشور‌های حوزه خلیج فارس باید پس از ورود در صورت مشاهده علائم به مراکز درمانی مراجعه کرده و از مسافرت به مناطق مختلف کشور خودداری کنند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: شهروندان باید از ریختن فاضلاب و پسماند آبی منازل خود به درون رودخانه‌ها خودداری کنند، زیرا بستر رودخانه‌ها و محل تجمع فاضلاب، محلی مناسبی برای زندگی این نوع پشه‌ها است.

تب دِنگی (Dengue fever) یک بیماری ویروسی است که به آن تب دنگ،  تب دانگ و تب استخوان‌شکن هم گفته‌اند. این بیماری از طریق پشه‌ای به نام پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود.

این پشه که به ببر آسیایی مشهور شده است در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد.

برچسب ها: تب دانگ ، پشه آئدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار