دیدار رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با رئیس پارک علم و فناوری

در راستای تعاملات و همکاری بیشتر، رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با رئیس پارک علم و فناوری استان دیدار و به گفتگو پرداخت.

 ابوالفضل توسلی در این دیدار به بررسی مسائل، موضوعات و سیاست‌گذاری فعالیت‌ها در مرکز رشد شهرستان خاش و حمایت‌های مختلف از هسته‌ها و واحدهای فناور پرداخت و گفت: دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با دارا بودن ۱۰ هزار دانشجو در اقصی نقاط این استان پهناور ظرفیت مناسبی برای ایجاد فضای کسب و کار در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان، کسب تجربه و مهارت و کارآفرینی است.

وی با اشاره به فعال شدن مرکز رشد در دانشگاه پیام نور مرکز خاش، بیان کرد: این مرکز دانشگاهی نیز با وجود یک‌هزار و ۲۰۰ دانشجوی فعال که در عرصه‌های مختلف حایز کسب رتبه‌های علمی شده‌اند، می‌تواند در مسیر ایجاد دانشگاهی کارآفرین و فناور قرار گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با اشاره به رسالت مهارت‌ محوری دانشگاه در کنار امور علمی- پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی، گفت: همکاری دوجانبه این واحد دانشگاهی و پارک علم و فناوری می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در افزایش بهره‌وری و همچنین ارتقای آموزش‌های مهارتی دانشجویان و نخبگان داشته باشد.

وی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان آمادگی دارد در قالب فضاهای نوآوری مشترک، کارها را پیش ببرد و در قالب تفاهم‌نامه مشترک مراکز نوآوری داشته باشد تا دانشجویان این دانشگاه نیز در ۱۰ واحد و مرکز دانشگاهی پیام نور استان از امکانات پارک بهره‌مند شوند.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان نیز در ادامه با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان در رده پارک‌های توسعه یافته کشور قرار دارد، افزود: هم‌اکنون این پارک یکی از بزرگترین پارک های فناوری جنوب شرق کشور محسوب شده که با تاکید بر حوزه "اقتصاد دیجیتال، صنایع خلاق، الکترونیک و اقتصاد دریامحور" در حال ظرفیت سازی توسعه دانش بنیان منطقه ای است.

برگزاری مستمر رویدادها و تورها، عامل فعال بودن مراکز رشد

محمدنبی شهیکی با تاکید بر این مطلب که فضای پار‌ک علم و فناوری باید در خاش قوی و فعال پیش برود، اظهار کرد: لازمه تحقق این امر برگزاری مستمر رویدادها، دوره‌ها و تورهای علمی آموزشی است، همچنین باید عرصه‌های مختلف شکل گیرد و زمینه جذب دانشجویان و نخبگان فراهم شود تا ایده پردازی و کار خلاقانه رونق گیرد.

وی با بیان اینکه باید دانشجویان با استعداد در تمامی عرصه‌ها شناسایی شوند، ادامه داد: راه اندازی کافه فناوری یکی از اقداماتی است که در صورت اجرایی شدن در دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان نقش مهمی در جذب دانشجویان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار