درخواست طالبان برای کمک به سیل زدگان اخیر

معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان با نهادهای خیریه داخلی و خارجی دیدار و گفتگو کرد.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا می‌گوید که با نهادهای خیریه داخلی و خارجی صحبت شده که کمک های عاجل را به افراد نیازمند برسانند.

ارگ در خبرنامه‌ی نوشته است که مولوی عبدالکبیر، به شمول رئیس شورای علمای بغلان، با شماری از علما و شخصیت‌های علمی به گونه جداگانه دیدار کرده است.

علمای بغلان با یادآوری از تلفات جانی و خسارات مالی ناشی از سیلاب‌های اخیر در مناطق شان، گفتند که با خانواده‌های آسیب دیده کمک‌های بیشتری صورت گیرد و ادارات همکار برای بلند بردن سطح کمک‌ها مورد تشویق قرار داده شوند.

آنان پیشنهادات شان را در زمینه ساخت سرک از ولسوالی نهرین الی ولسوالی برکه و احداث بندها در شماری از مناطق بغلان جهت جلوگیری از سیلاب‌ها به معاون سیاسی ریاست الوزرا سپردند.

همچنان در یک دیدار جداگانه، شماری از بزرگان و شخصیت‌های علمی گفتند که در شهر کابل و سایر نقاط کشور مردم از ادامه پروژه‌های انکشافی خرسند هستند و کابل بسوی شهر معیاری شدن در حرکت است.

آنان افزودند که مردم جنگ نمی‌‌خواهند و پایداری نظام به نفع کشور و مردم است و مردم در راستای حفاظت از آن همکار هستند.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا نیز به روح شهدای سیلاب‌های اخیر دعا کرد و به خانواده‌های آنان تسلیت گفت و افزود طالبان به مشوره هر افغان به دیده قدر می‌نگرد و حکومت در امور خویش، به نظریات مردم توجه می‌کند.

مولوی عبدالکبیر بیان داشت که با نهادهای خیریه داخلی و خارجی صحبت شده که کمک های عاجل را به افراد نیازمند برسانند وطالبان از تمام کشورها، سازمان‌های بین‌المللی و شهروندان سرمایه‌دار کشور که کمک‌های شان را به موقع به مناطق سیلاب زده رساندند، تشکر می‌کند.

او بیان داشت در راستای فراهم کردن فرصت‌های زندگی بهتر برای مردم تلاش می‌کنیم و اکنون تمرکز حکومت روی پروژه‌های مهم است تا برای مردم فرصت‌های کاری فراهم شود.

معاون سیاسی ریاست الوزرا هم‌چنان به این بزرگان و علما اطمینان داد که بالای پیشنهادات شان غور و راه‌های حل به آنها جستجو خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.