رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: راکبان موتورسیکلت در اولین اقدام نسبت به دریافت گواهینامه اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: راکبان موتورسیکلت باید در اولین فرصت و قبل از استفاده از این وسیله نقلیه نسبت به دریافت گواهینامه موتورسیکلت اقدام کنند.

 علی اصغر زارع افزود: راکبان موتورسیکلت باید به این نکته دقت کنند که کلاه ایمنی، کلاه سلامتی است و استفاده از کلاه ایمنی در هنگام استفاده از موتورسیکلت برای راکب و ترک نشین ضرورت دارد.

او گفت: به هیچ عنوان نباید از موتورسیکلت به عنوان وسیله‌ای برای حمل و جابه‌جایی وسایل و اقلام خارج از استاندارد تعیین شده برای این وسیله نقلیه استفاده کرد، حمل وسایل سنگین و اقلامی که تعادل این وسیله نقلیه را برهم می‌زند و کنترل آن را از دست راکب خارج می‌کند، علاوه بر اینکه عملی خلاف قانون است، موجب بروز حوادث ترافیکی نیز می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان اضافه کرد: رعایت سرعت مطمئنه (در محیط‌های شهری زیر ۳۰ کیلومتر) رانندگی، از حرکاتی مانند تک چرخ زدن، لایی کشیدن بین خودروها، ویراژ دادن و سایر رفتار‌های پرخطر در موتورسواری و حرکت کردن در پیاده‌روها، پارک‌ها و محل‌هایی که مرتبط با عبور عابران پیاده است،از جمله مواردی است که راکبان موتورسیکلت باید از آن پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار