آغاز برداشت انگور یاقوتی از سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار از تاکستان‌های بارور قصرشیرین

برداشت انگور یاقوتی از سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار از تاکستان‌های بارور شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه آغاز شد.

جبار خدامرادی مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین با اعلام آغاز برداشت انگور یاقوتی از تاکستان‌های شهرستان به عنوان نخستین نوبرانه کشور گفت : قصرشیرین یک هزار و ۶۰۰ هکتار باغ انگور دارد که از این میزان یک هزار و ۴۰۰ هکتار بارور و ۲۰۰ هکتار غیربارور است.

جبار خدامرادی افزود: پیش بینی می‌شود با میانگین عملکرد هفت تن در هکتار، ۹ هزار و ۸۰۰ تن انگور از تاکستان‌های شهرستان قصرشیرین برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته به دلیل سرعت وزش باد و شدت بارندگی ۱۰ درصد کاهش تولید داریم.

وی با یادآوری نوبرانه بودن انگور یاقوتی تولیدی شهرستان قصرشیرین در این فصل از سال گفت: به همین دلیل ۷۰ درصد محصول تولیدی به تهران و بقیه در بازار داخلی استان کرمانشاه عرضه می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی قصر شیرین میانگین قیمت هرکیلوگرم انگور یاقوتی قصرشیرین را ۸۰۰ هزار ریال و مجموع درآمد حاصل از تولید این محصول در سطح شهرستان را هفت هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

خدامرادی ادامه داد: ۸۰ درصد تاکستان‌های انگور قصرشیرین از ارقام رد، فلم، پرلت و عسگری است که هم اکنون برداشت نوبرانه انگور یاقوتی از بخش سومار و دهستان نصرآباد بخش مرکزی در حال انجام است و کار برداشت محصول تا اواخر تیرماه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: انگور یاقوتی تولیدی قصرشیرین از مرغوبترین انواع آن و نوبرانه در سطح کشور است که درآمد بالای آن از دلایل اصلی ایجاد انگیزه و رغبت مضاعف کشاورزان برای احداث باغ‌های انگور در این منطقه مرزی گرمسیری عنوان کرد.

وی بیان کرد: پارسال پنج هزار و ۶۰۰ اصله نهال انگور یاقوتی رایگان بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد که امسال نیز افزایش سطح باغات انگور را تا ۵۰ هکتار خواهیم داشت و به متقاضیان در قالب نهاده‌ها تسهیلات اعطا خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.