رونمایی از اینترنت پرسرعت فیبر نوری در خوانسار

با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری از اینترنت پرسرعت فیبر نوری در خوانسار رونمایی شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری در آیین رونمایی از اینترنت پرسرعت در خوانسار گفت: مهمترین طرح زیرساختی ارتباطی کشور نهضت ملی فیبر نوری است که باید براساس آن تا پایان سال ۱۴۰۴ بیش از ۲۰ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش قرار گیرد.


امیر محمدزاده لاجوردی افزود: براین اساس تاسال گذشته هفت و نیم میلیون خانوار تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و پیش بینی می‌شود امسال این رقم به ۱۴ میلیون نفر برسد.


او  ادامه داد: به شرط تصویب و موافقت مجلس، تا انتهای برنامه هفتم توسعه این ۲۰ میلیون پوشش باید به ۲۰ میلیون اتصال تبدیل شود.


معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه طرح فیبر نوری تا ۴۰ سال قابل استفاده است گفت: تا پایان شهریور امسال ۳۰ درصد مدارس کشور نیز به فیبر نوری متصل می‌شوند.


محمدزاده لاجوردی افزود: ۷۰ درصد مردم در ۱۴۴۰ شهر در کشور از شبکه سیار و تنها ۳۰ درصد از شبکه ثابت استفاده می‌کنند که این آمار لازم است تغییر کند.
وی گفت: خوانسار اولین شهر استان اصفهان است که کاملاً تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته و تاکنون از ۷ هزار خانوار ۴۰۰ خانوار در این شهرستان به این طرح متصل شده‌اند.


محمدزاده لاجوردی با اشاره به اینکه در کمتر از یک ماه باید درخواست اتصال متقاضیان اینترنت پرسرعت در دستور کار قرار گیرد گفت: تا پایان سال باید تلاش شود تا ۳۵۰۰ خانوار در خوانسار به این طرح متصل شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.