نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

امام راحل با انقلاب اسلامی تاریخ معاصر را تغییر داد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مبداء انقلاب اسلامی نشأت گرفته از محرم، عاشورای حسینی و ایثار و شهادت بوده است.

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: امام راحل نقش بزرگی در قرن حاضر ایفا کرد، رسالت پیامبران را تحقق بخشید و پیامبرگونه انسان‌ها را از ظلم، جهل و نادانی به خدا، عدالت و دانش دعوت و بین دین و دنیا، ماده و معنویت پیوند جدیدی ایجاد کرد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره) ایران را از بردگی آمریکا و نظام سلطه رها کرد، به ملت ایران هویت بخشید و از ذلتی که آمریکایی‌ها بر کشور مسلط بودند نجات داد، امام راحل ملت ایران را از اینکه کفار سرنوشت آنان را تعیین کرده و حتی شاهنشاه ایران، در برابر آنان ذلیل باشد، به عزت و اقتدار در برابر نظام سلطه رساند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مبداء انقلاب اسلامی نشأت گرفته از محرم، عاشورای حسینی و ایثار و شهادت بوده است، گفت: انقلاب اسلامی نه تنها در کشور تاثیرگذار شد بلکه در دنیا دین و اسلام را احیا کرد و آثار آن را امروز در دنیا می‌بینیم، امام راحل با نفس مسیحایی خود مردم را با خود همراه کرد، مردم به صحنه آمدند و تا کنون هم در این مسیر جانانه ایستاده‌اند.

وی به رحلت امام راحل در ۱۴ خرداد اشاره کرد و یادآور شد: امام راحل با انقلاب اسلامی، تاریخ معاصر را تغییر داد و امروز راهش ادامه دارد و آثار آن‌را در دنیا می‌بینیم و مردم ایران اسلامی در تشییع پیکر پاک ایشان، با جمعیت چندمیلیونی حماسه‌ای خلق کردند که دنیا را تحت تاثیر قرار داد و امروز با رهبری شایسته‌ترین فردی که می‌توانست خط، تفکر و راه امام را ادامه دهد، انقلاب اسلامی پرشتاب‌تر از گذشته در دنیا پیش می‌رود.

 

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.